۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81594405
T T
۰ نفر
سبك های رزمی در ایران ساماندهی می شود

شهركرد-ایرنا- مشاور سرپرست فدراسیون ورزشهای رزمی از ساماندهی سبك های رزمی در ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا،در ماه های اخیر برخی از سایت های ورزشی كشورهای آسیایی شرقی در مورد ایجاد سبك های رزمی« خود ساخت » در ایران گزارشهای متفاوتی را منتشر كرده بودند.

این سایت های ورزشی رزمی مدعی شده بودند كه رزمی كاران ایرانی با تركیب تعدادی از سبك های شرقی با سبك های رزمی كلاسیك قصد ارایه سبك های جدید به نام خود را دارند.

سعید مرادی مشاور سرپرست فدراسیون ورزشهای رزمی روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود:هم اكنون بیش از 100سبك رزمی در ایران فعال است كه تجمیع سبك ها به زودی آغاز می شود.

مشاور سرپرست فدراسیون ورزش های رزمی افزود : تعدادی از سبك های رزمی در ایران ایجاد شده و این سبك ها اكنون در كشورهای مختلف جهان نیز شناخته شده اند و رزمی كاران كشورهای دیگر به این سبك های ایرانی روی خوش نشان داده اند .

مرادی یادآور شد: در حال حاضر كمیته ساماندهی سبك های رزمی ایجاد شده و براین اساس آیین نامه های و ساختارسبك های موجود اصلاح می شود.

وی گفت : رشته ووشو به زیر مجموعه ورزشهای رزمی اضافه نمی شود زیرا رشته های ورزشی كه در المپیك یا مسابقات آسیایی مدال دارند و دارای رنكینگ بین المللی هستند به عنوان یك فدراسیون جدا فعالیت می كنند و زیر مجموعه هیچ فدراسیونی در نمی آید.

مشاور سرپرست فدراسیون ورزش های رزمی همچنین در مورد مبارزه در قفس در ایران نیز گفت:فدراسیون با هر رشته ای كه به ورزشكار آسیب بزند، مخالف است و از آن جا كه این رشته ورزشی آسیب بسیاری دارد، از این رو فدراسیون اجازه رقابت های رزمی درون قفس را در كشور نمی دهد.

مشاور سرپرست فدراسیون ورزش های رزمی به عنوان ناظر از سوی سرپرست این فدراسیون در مراسم انتخاب رییس هیات ورزش های رزمی چهارمحال و بختیاری شركت كرده بود.

ورزشی ** 2097 **1581
۰ نفر