۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۱
کد خبر: 81594715
T T
۰ نفر
آیین سوگواری سالروز رحلت حضرت زینب(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد - ایرنا - همزمان با 15 رجب المرجب آیین سوگواری سالروز رحلت حضرت زینب(س) روز دوشنبه با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

به همین مناسبت طی دیشب و امروز صحن و سرای آستان مقدس حضرت رضا (ع) سیاه پوش شده و از هر رواق صدا مرثیه سرایی و نوحه خوانی به گوش می رسید.

زائران و مجاوران داغدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بزرگداشت رحلت جانسوز یگانه دختر فاطمه الزهرا(س) و پیام آور كربلا به حرم مطهر رضوی آمدند تا این واقعه را به ساحت مقدس آن حضرت تسلیت عرض كنند.

در مراسم محوری سالروز رحلت حضرت زینب(س) كه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد سخنران این مراسم در وصف كمالات آن حضرت گفت: دخت امیرالمومنین علی(ع) به دنیا آمده بود تا صبر و شكیبایی را از حضور خویش شرمسار سازد.

حجت الاسلام جعفر اسلامی فر افزود: حضرت زینب(س) نمونه كامل و الگوی تمام معنای یك پیرو حقیقی امام زمانش است.

وی بیان كرد: حضرت زینب(س) كه شاهد شهادت عزیزترین افراد خانواده اش در صحنه كربلا بود نگذاشت پیام عاشورا تحریف شود و ظلم، استبداد، غارت و چپاول خاندان اموی از همگان پنهان گردد و قیام كنندگان بر علیه حق و اسلام را به مردم شناسانده نشوند.

وی اظهار كرد: حضرت زینب(س) نگذاشت كه ظلم و ستم خاندان اموی پوشیده بماند لذا به رغم اینكه در اسارت بسر می برد و آواره و مظلوم بود پیام مهم كربلا را به گوش همگان رساند.

همچنین شب گذشته مراسم ویژه رحلت حضرت زینب(س) برای معتكفین در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

7489/1858