۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81594830
T T
۰ نفر
دستاوردهاي جامعه درعرصه هاي مختلف مرهون تعهد مسوولانه معلمان است

ياسوج - ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي گفت: بسياري از دستاوردها و موفقيت هاي بزرگ كشور در عرصه هاي مختلف علمي، تكنولوژي ، هسته اي ، اقتصادي ، فناوري و حوزه هاي مختلف مرهون تفكر و تعهد مسوولانه معلمان و دانشگاهيان است.

به گزارش ايرنا، غلام محمدزارعي روز دوشنبه در همايش تجليل از معلمان نمونه كهگيلويه وبويراحمد افزود: تجليل و گراميداشت مقام شامخ معلم نبايد محصور و محدود به مقطع و زمان خاصي باشد.

وي بيان كرد: ارزش و قداست معلمي كه نشات گرفته از رسالت پيامبران است و اين مهم بايد به عنوان يك فرهنگ عمومي درجامعه تبديل شود.

زارعي با اشاره به جهت گيري و رويكرد محوري دولت يازدهم در راستاي رفع مشكلات معيشتي معلمان، گفت: نمايندگان مجلس نيز آماده همكاري با دولت و وزارت آموزش و پرورش براي تصويب هرگونه لايحه و طرح جامعي كه منجر به ساماندهي وضعيت رفاهي فرهنگيان باشد، است.

وي ابراز داشت: سال 93 با وجود افزايش حدود 11درصدي در بودجه عمومي كشور بودجه آموزش و پرورش رشدي 26 درصدي داشت.

زارعي تصريح كرد: در بودجه امسال نيز در حالي كه بودجه عمومي كشور رشد 11.5 درصدي داشت بودجه آموزش و پرورش نيز حدود 23 درصد رشد يافت.

مديركل آموزش وپرورش كهگيلويه وبويراحمد نيز در اين همايش گفت: امسال از مجموع 645پرونده براي انتخاب معلمان نمونه با بررسي نهايي 224 نفر به عنوان فرهنگيان نمونه شهرستاني و مناطق انتخاب شدند.

هادي زارع پور افزود: 10 معلم نيز به عنوان نمونه هاي استاني و يك نفر معلم نمونه كشوري شد.

مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه وبويراحمد نيز در يك كار ابتكاري ، خلاق و تحسين برانگيز با بوسه بر دستان معلم دوره اول ابتدايي و اهداي لوح سپاس از وي تجليل كرد.

سيد عبدالمجيد حسيني در سال 1353 معلم كلاس اول ابتدايي هادي زارع پور مديركل فعلي آموزش وپرورش كهگيلويه وبويراحمد بود.

15هزار معلم در مقاطع مختلف تحصيلي در سال تحصيلي جاري در كهگيلويه وبويراحمد مشغول تدريس هستند.

3016/6162