۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81595069
T T
۰ نفر
سردار ملكي: مشاوره جايگاه برجسته اي در نيروي انتظامي دارد

اراك- ايرنا- فرمانده انتظامي استان مركزي گفت: مشاوره و مددكاري چون فيلتري بر سر راه آسيب هاب رواني و اجتماعي است كه هم اكنون جايگاه برجسته و اثربخشي در نيروي انتظامي دارد

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري پليس، سردار عزيزاله ملكي درآيين تقدير از مددكاران اجتماعي پليس افزود: نيروي انتظامي با تغيير نگرش براي پيشگيري از بروز جرائم و ناهنجاري ها و مهار بحران هاي فردي و اجتماعي و رسيدن به جامعه سالم، وارد عرصه هاي علمي و فرهنگي شده و اقدام به ايجاد مراكز مشاوره اي در سراسر كشور كرده است.

وي ايجاد ارتباط نزديك و صميمي بين پليس و مردم، شناسايي ريشه ها و زمينه هاي ناهنجاري و بزهكاري، تلاش براي از بين بردن بستر هاي بروز معضلات اجتماعي و پيشگيري از آنها، آگاه سازي جامعه براي افزايش توانايي هاي مقابله اي و ايجاد فرهنگ مشاوره در بحران هاي زندگي را مهمترين وظايف مشاوران و مددكاران اجتماعي پليس عنوان كرد.

فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد: با بررسي و شناخت علمي روندها در عرصه تغيير و تحولات اجتماعي، مشاوران و مددكاران اجتماعي مي توانند تاثير بسيار مهمي در امنيت عمومي داشته باشند.

سردار ملكي ارتقاء اعتماد عمومي به پليس و سطح آگاهي و شناخت مردم براي تحكيم پايه هاي انضباط اجتماعي را از بازخوردهاي بسيار مهم توجه به مسائل اجتماعي در استان عنوان كرد و گفت: مصالحه 85 درصدي پرونده هاي ارجاعي به مددكاران كلانتري استان اقدامي شاخص در كاهش هزينه ها و ارتقاء‌ مهارت هاي زندگي و تقويت بنيان خانواده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي نيز از افزايش 15 درصدي مراجعه شهروندان به مركز مشاوره و مددكاري پليس براي دريافت خدمات مشاوره اي و روانشناختي خبر داد و گفت‌: در سال گذشته در حدود 10 هزار پرونده در دواير مشاوره و مددكاري پليس استان رسيدگي شد.

سرهنگ 'سيد احمد خسروي' افزود: برگزاري بيش از 300 جلسه مشاوره فعال در مدارس و مساجد، بيش از 115 جلسه بهداشت روان براي كاركنان انتظامي ، به كارگيري مشاوران افتخاري در دواير مددكاري كلانتري ها و مركز مشاوره ، وتهيه و توزيع بيش از 30 هزار اقلام آموزشي از فعاليتهاي مددكاران و مشاوران پليس است.

وي يادآور شد: سال گذشته 12 نشست تخصصي در مركز مشاوره و دانشگاه هاي استان با حضور كارشناسان دستگاه هاي مختلف برگزاري شد و 10 كارگاه تخصصي براي افزايش توان علمي فعالان اين بخش اجرايي شد.

در اين نشست از مشاوران و مددكاران اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي با اهداء لوح، قدرداني شد.ك/1

1955/6012