۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81596454
T T
۰ نفر
تبديل آموزش و پرورش به نهادي با كاركرد تربيتي و فرهنگي ضروري است

اروميه - ايرنا - دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: تبديل آموزش و پرورش به نهادي با كاركرد تربيتي و فرهنگي ضروري است.

مهدي نويد ادهم روز سه شنبه در مراسم تجليل از معلمان نمونه آذربايجان غربي افزود: تحول آموزش و پرورش ضروري بوده كمك به تبديل آموزش و پرورش به نهادي با كردكرد تربيتي و فرهنگي از رسالتهاي مهم معلمان است.

وي اظهار كرد: دستيابي به وحدت ملي، امنيت ملي و انسجام ملي را بايد در آموزش و پرورش كه به عنوان مساله اي ملي مطرح است جست و جو كرد.

ادهم اضافه كرد: محتواي آموزش و پرورش هم اكنون جوابگوي نيازهاي جامعه نبوده و تحول بنيادين از ملزومات آن است.

وي با اشاره جايگاه و ويژگيهاي شهيد مطهري در جامعه گفت: اين شهيد بزرگوار داراي جامع نگري، زمان شناسي و حاكميت تفكر ديني بوده است.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: نگاه نظام ‌مند به دين و معارف ديني برترين ويژگي شهيد مطهري بود و همه ابعاد دين را مدنظر قرار مي‌داد و اخلاق همواره در انديشه‌هاي او متجلي بود.

وي ادامه داد: آن شهيد بزرگوار داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي بود كه اين ويژگي‌ها مي‌تواند بهترين الگو براي معلمان در تربيت نسل‌هاي آينده باشد.

ادهم اضافه كرد: شهيد مطهري در مسير تبيين رسالت دين، تفكر خود را مبتني بر باورهاي عقلاني قرار داده بود.

وي افزود: معلم موفق كسي است كه با بهره‌گيري از چنين الگويي با جامع ‌نگري در آموزش‌ها و اصول تربيتي، آگاه به علم روز باشد و با تلفيق تجارب گذشته در حال و آينده بتواند در تربيت نسلي مومن و متعهد بر اساس شرايط و نيازهاي روز حركت كند.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: برخي از معلمان امروز از تخصص اندك موضوعي برخوردارند و اين نمي تواند جوابگوي دانش آموزان و موجب موفقيت آنان باشد.

ادهم گفت: معلمان بايد تمام ابعاد وجودي دانش آموزان را در نظر بگيرند زيرا دانش آموزان همانطور كه به فراگيري فيزيك و شيمي نياز دارند به تربيت فرهنگي و اخلاقي و اقتصادي نيز نيازمند هستند.

وي اظهار كرد: معلمي موفق است كه بتواند در تمام ابعاد تعليم تربيت دانش آموزان را آموزش دهد.

سي و يكمين يادواره بزرگداشت مقام معلم صبح روز سه شنبه با حضور استاندار آذربايجان غربي، دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش، جمعي از مديران، مسئولان، معلمان نمونه و خانواده هاي فرهنگيان در سالن اجتماعات شركت توزيع نيروي برق استان برگزار شد.

در اين مراسم از 26 معلم نمونه استان و دو همسر شهيد فرهنگي با اهداي لوح و هدايايي تجليل شد.

رونمايي از مجموعه كتاب هاي تاليفي اداره كل آموزش و پرورش استان به تعداد پنج عنوان كتاب، اجراي سرود و پخش كليپ از ديگر بخش هاي سي و يكمين يادواره بزرگداشت مقام معلم در آذربايجان غربي بود.

7125/6008
۰ نفر