۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۱۸
کد خبر: 81597211
T T
۰ نفر
مراسم بزرگداشت نخستين روحاني شهيد مدافع حرم در قم برگزار شد

فم- ايرنا- مراسم بزرگداشت حجت الاسلام محمد مهدي مالاميري نخستين روحاني شهيد مدافع حرم حضرت زينب (س) سه شنبه شب با حضور قشرهاي مختلف مردم، علما، روحانيون، مسوولان و خانواده معظم شهيدان در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه شخصيت هايي همچون آيات اميني، گرامي، مصباح يزدي، اعضاي جامعه مدرسين، نمايندگان بيوت مراجع، مقام هاي كشوري و لشكري، و نمايندگان قم در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند، پس از قرائت قرآن، مداحي و سينه زني مسوول نمايندگي ولي فقيه در نيروي قدس سپاه پاسداران به ايراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام علي شيرازي با بيان اينكه روحانيت ثابت كرده، كه همچنان در ميدان جهاد و دفاع از ارزش ها و حرم فرزندان فاطمه زهر(س) و حرم امير مومنان علي (ع) با تمام وجود ايستاده است، افزود: براي روحانيت تفاوتي ندارد، در هر كجا كه اسلام نياز به جهاد و مبارزه و همچنين تبليغ دين و ارزش ها و انگيزه بخشي به انسان ها داشته باشد، با تمام وجود در صحنه ايستاده و از دين دفاع مي كند.

اين نماينده رهبري خاطر نشان كرد: روحانيت از مرگ ترس و ابايي ندارد، لذا براي او آنچه مهم است، عمل به تكليف الهي، حفاظت و صيانت از ارزش هاي اسلامي و حرم اهل بيت است.

شيرازي همچنين با اذعان به اينكه روحانيت در طول تاريخ شيعه و بويژه در عصر انقلاب اسلامي و هشت سال جنگ تحميلي تاكنون براي شهادت لحظه شماري كرده است، افزود: شهيد مالاميري از جمله روحانيوني بود كه با وجود رسيدن به مدارج بالاي علمي در حوزه علميه قم بيش از هر چيز عاشق شهادت و فدا شدن در راه اسلام بود.

شهيد حجت الاسلام مالاميري از اساتيد اصول فقه و رجال حوزه علميه قم، اوايل ارديبهشت ماه جاري در منطقه بصري الحرير استان درعاي سوريه به دست مزدوران تكفيري جبهه النصره به شهادت رسيد.

اين مراسم به همت موسسه روايت سيره شهدا و سپاه علي بن ابيطالب (ع) قم ترتيب يافته بود.ك/3

7403/ 6133/