۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸
کد خبر: 81601201
T T
۰ نفر
سومین همایش بین المللی تازه های غدد و متابولیسم در اصفهان برگزار می شود

اصفهان- ایرنا- سومین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش سراسری تازه‌های غدد و متابولیسم، در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این همایش از روز چهارشنبه 30 اردیبهشت امسال به مدت سه روز و با حضور پزشكان، دانشجویان و استادان داخل و خارج كشور از جمله از كشورهای امریكا، دانمارك و آلمان برگزار خواهد شد.

ارائه آخرین یافته‌های علمی پژوهشی در زمینه اختلالات غدد درون‌ریز و متابولیسم و فراهم كردن بستر لازم برای تبادل‌ نظر متخصصان و صاحبنظران رشته فوق تخصصی غدد و سایر رشته‌های وابسته از اهداف این همایش است.

محورهای این همایش شامل دیابت و پره دیابت، اختلالات لیپید، چاقی و سندرم متابولیك، بیماری‌های تیروئید، اوستئوپروز و سایر اختلالات كلسیم و فسفر، بیماری‌های فوق كلیوی، اختلالات گوتادها، اختلالات هیپوفیز است.

هماهنگ كننده امور اجرایی همایش تازه های غدد و متابولیسم روز شنبه به ایرنا گفت: در این همایش 35 سخنرانی جامع ارائه می شود كه 12 سخنرانی از سوی استادان دانشگاههای خارجی است.

دكتر ساسان حقیقی با اشاره به دریافت 148 مقاله در قالب پوستر افزود: از بین این مقالات 67 مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

وی بیشترین موضوع مقالات ارسالی را درباره دیابت اعلام و اظهار كرد: گسترش این بیماری در جامعه و تبعات مختلف آن باعث توجه بیشتر مجامع علمی به دیابت شده است.

حقیقی با بیان اینكه این همایش در دوره های گذشته نیز در اصفهان برگزار شده است، اضافه كرد: دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش سراسری تازه های غدد و متابولیسم در سال 91 در اصفهان برگزار شد.

همایش تازه‌های غدد و متابولیسم توسط مركز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با همكاری انجمن متخصصان غدد درون‌ریز و متابولیسم شاخه اصفهان، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و انجمن غدد درون ریز ایران و انجمن نورواندوكرینولوژی اروپا(ENEA) برگزار می شود.

مركز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی اصفهان از سال 1374 تاسیس شده است.

متابولیسم به مجموعه پروسه های بیوشیمیایی و فیزیولوژیكی بدن انسان برای حفظ حالت هومیواستازی، تجزیه مواد غذایی مصرفی توسط بدن و استفاده از انرژی موجود در آنها اطلاق می شود به بیانی دیگر، متابولیسم مجموعه عملكرد های بیوشیمیایی بدن انسان است.

ت/3011/ 6508
۰ نفر