۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱
کد خبر: 81602194
T T
۰ نفر
معاون فرماندار دزفول:چهارم خرداد  نماد مقاومت و پايداري ملت ايران است

دزفول - ايرنا - معاون سياسي اجتماعي فرماندار دزفول از چهارم خرداد روز دزفول به عنوان نماد مقاومت و پايداري ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس نام برد و گفت:به مناسبت چهارم خرداد ويژه برنامه هاي متنوعي در سطح ملي در شهرستان دزفول برگزار مي شود.

به پاس مقاومت و پايداري مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس ، چهارم خرداد در تقويم ملي به عنوان روز مقاومت و پايداري ، روز دزفول نام گذاري شده است.

به گزارش ايرنا احمد عليپور يكشنبه در نشست هماهنگي بزرگداشت چهارم خرداد در محل فرمانداري ويژه دزفول افزود:چهارم خرداد متعلق به همه ملت ايران است و بايد اين روز مهم تاريخي به درستي براي مردم كشور معرفي شود.

وي از دزفول به عنوان شاخص و الگوي مقاومت ملت ايران در هشت سال جنگ تحميلي نام برد و گفت:به پاس تجليل از مقاومت و پايداري مردم دزفول در هشت جنگ و پشتيباني از رزمندگان بايد ظرفيت هاي اقتصادي قابل قبولي در راستاي توليد و اشتغال در شهرستان دزفول تعريف شود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان دزفول نيز در اين نشست ضمن تشريح ويژه برنامه هاي چهارم خرداد روز دزفول گفت:آيين بزرگداشت چهارم خرداد با حضور سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح

در مصلاي امام علي(ع) دزفول برگزار مي شود.

سرهنگ پاسدار عبدالامير محتشمي راد افزود:نورافشاني ، اجراي برنامه فرهنگي بانواي كاروان ، پياده روي خانوادگي ،شب شعر و برپايي نمايشگاه از كمك و پشتيباني مردم دزفول از رزمندگان از ديگر برنامه هاي چهارم خرداد در دزفول مي باشد.

وي همچنين از اعزام پزشك به مناطق محروم دزفول به مناسبت چهارم خرداد خبر داد.

عبدالعلي كريمي رييس شوراي اسلامي شهرستان دزفول نيز با انتقاد از كم توجهي صدا و سيما به اخبار و رويدادهاي شهرستان دزفول گفت:از صدا و سيما انتظار مي رود ويژه برنامه هاي چهارم خرداد ،روز مقاومت و پايداري ملت ايران را به طور گسترده و در شان مردم دزفول پوشش خبري داده تا مردم شهرهاي مختلف ايران با مقاومت و ايثار مردم دزفول بيشتر آشنا شوند.

به رغم اصابت 176 موشك دور برد ، 2500 گلوله توپ و 331 بمب و راكت ، مردم دزفول در طول هشت سال جنگ تحميلي اين شهر را تخليه نكرده و با مقاومت و ايستادگي به پشتيباني از رزمندگان پرداختند.

مردم دزفول بيش از دو هزار و 600 شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرده اند.

ﺭﻭﺯ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺧﺮﺩﺍﺩ ﻣﺎﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 1390 ﺩﺭ ﺗﻘﻮﯾﻢ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺭﻭﺯ ﺩﺯﻓﻮﻝ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻣﻠﯽ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ و پايداري ﻧﺎﻡ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺪ.

6068