۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81604442
T T
۰ نفر
كارشناس اقتصادی فوتبال:زیر ساخت حرفه ای شدن فوتبال آبادان فراهم است

آبادان-ایرنا-كارشناس اقتصادی و علمی فوتبال آبادان در خصوص شرایط كنونی فوتبال آبادان گفت:اگرچه گام ها به سوی حرفه ای شدن فوتبال آبادان كند است، زیر ساخت ها برای رسیدن ه این مهم وجود دارد.

میثم راستی دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:فوتبال آبادان با حضور تیم صنعت نفت تبدیل به تك قطبی شده است و برای خارج شدن از این تك قطبی بودن، باید به دیگر باشگاه ها توجه شود.

وی اظهار داشت: تیم فوتبال صنعت نفت تیمی ریشه دار و قابل احترام است و تبدیل به قدرت برتر فوتبال آبادان شده و در كانون توجهات قرار دارد.

كارشناس اقتصادی و علمی فوتبال آبادان همچنین از این شهر به عنوان شهر فوتبال خیز یاد كرد و افزود:این تیم، تكیه خود را به داشته های گذشته خود كرده و این موضوع، تاثیر منفی در روند حرفه ای شدن فوتبال این شهر داشته است.

راستی تصریح كرد: فوتبال آبادان برای حرفه ای شدن ابتدا نیاز به الگو برداری دارد و این الگو برداری باید متناسب با شرایط داخلی خودش باشد.

وی با انتقاد از نبود سیاستگذاری بلند مدت در فوتبال آبادان، افرود: فوتبال این شهرستان، در سیاستگذاری دچار مشكل است و سیاست گذاری مشخصی ندارد.

این كارشناس علمی فوتبال آبادان گفت:فوتبال آبادان اكنون دچار سردرگمی شده و نمی داند دنبال حرفه ای بودن می باشد یا فوتبال آماتور، و وظیفه مسئولان و بزرگان شهر است كه با مشخص كردن هدف، تیم را در نتیجه گیری كمك كنند.

كارشناس اقتصادی و علمی فوتبال آبادان گفت:مدیر باشگاه نیز حتما نباید فوتبالی باشد بلكه یك مدیر باشگاه باید مدیریت داشته باشد و فنون اقتصادی را بلد باشد و از فوتبال درآمد زایی كند.

راستی اظهار داشت: البته فوتبال آبادان برای حرفه ای شدن نیاز به كمپ مجهز دارد و زیر ساخت ها برای حرفه ای شدن در آبادان مهیا می باشد.

این كارشناس فوتبال علمی گفت:البته از نظر سخت افزاری مشكل داریم، ورزشگاه و زمین چمن به اندازه كافی نداریم، آیا این سخت افزارها اكنون جوابگو است؟

راستی تصریح كرد: فوتبالیست های كنونی فوتبال آبادان بعد از قرادادهای چند ملیونی از فوتبال ارضا می شوند و این مساله بدلیل تفكرات ضعیف می باشد در صورتی كه بازیكنان اروپایی با دست یابی به بالاترین افتخارات باز هم بدنبال افتخاری جدید می باشند.

7104/6125