۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85584627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب "کسب و ‌کاری به نام فوتبال" در آبادان رونمایی شد

آبادان- ایرنا - کتاب کسب و کاری به نام فوتبال در ۲۱۱ صفحه به قلم میثم راستی روز یکشنبه با حضور جمعی از وزرشکاران در تالار شهر آبادان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این کتاب توسط انتشارات متخصصات چاپ شده است و با نگاهی بومی به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در فوتبال راه کسب درآمد از این رشته ورزشی را برای باشگاه‌ها بیان می‌کند.

نویسنده کتاب کسب و کاری به نام فوتبال در آیین رونمایی از این کتاب گفت: شاید یکی از علت‌هایی که ما به رغم هزینه‌های فراوان در ورزش به‌ویژه فوتبال هنوز نتوانسته‌ایم حرفه‌ای شویم این باشد که همواره از شیوه‌ عملکرد نمونه‌های موفق الگوبرداری کرده‌ایم.

میثم راستی بیان کرد: الگوبرداری در ورزش به ویژه فوتبال بدون اینکه در نظر بگیریم برای رسیدن به موفقیت چه مسیری را باید سپری کرد، انجام می‌شود.

وی افزود: در هیچ لیگ فوتبال موفقی در دنیا تیمی را پیدا نمی‌کنید که تعداد تماشاگران آن در بازی‌های خانگی کمتر از صد نفر باشد ولی این موضوع را در ایران و در بالاترین سطح آن شاهد هستیم.

راستی بیان کرد: باشگاه‌هایی در ایران وجود دارند که به رغم داشتن امکانات و تجهیزات خوب، بدون تماشاگر یعنی بدون سرمایه‌ اجتماعی هستند.

وی افزود: مدیران و سیاست‌گذاران ورزش کشور توجه داشته باشند که فوتبال برای ادامه‌ حیات و قدرتمند شدن و برای اینکه باری بر دوش دولت و سایر نهادها نباشد بیش از اینکه به امکانات سخت‌افزاری نیاز داشته باشد، به مخاطب و پایگاه اجتماعی نیاز دارد.

نویسنده کتاب کسب و کاری به نام فوتبال گفت: اگر پایگاه و جایگاه اجتماعی ایجاد شود فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری کار چندان دشواری نیست اما متاسفانه ما همیشه می‌خواهیم از میانه‌ نردبان موفقیت شروع به بالا رفتن کنیم به همین دلیل هرگز به پله‌های بالایی نرسیده‌ایم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم باشگاهی بسازیم که همواره در مسیر موفقیت حرکت کند باید هوادار و پایگاه اجتماعی برای این باشگاه ایجاد کنیم.

راستی هدف از تالیف و انتشار این کتاب را آگاه سازی مدیران و جامعه ورزش عنوان و اظهارکرد: امیدوارم این کتاب بتواند اثری هر چند کوچک در راستای تغییر در نگرش سیاست‌گذاران به مقوله صنعت ورزش به ویژه فوتبال داشته باشد.

رییس اداره ورزش و جوانان آبادان نیز در این آیین گفت: این کتاب می‌تواند دریچه‌ای برای کسب درآمد باشگاه‌های کشور به ویژه باشگاه‌های آبادان باشد.

غلامرضا خنفری افزود: این کتاب به نوعی راه رونق اقتصادی و درآمدزایی باشگاه‌ها را نشان داده است و باید در سطح ملی پردازش و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

در این مراسم همزمان نسخ فیزیکی، دیجیتال و صوتی این کتاب برای دسترسی علاقه‌مندان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha