۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۳
کد خبر: 81606068
T T
۰ نفر

توسعه علمی از اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۳
کد خبر: 81606068
توسعه علمی از اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران است

كاشان- ایرنا- رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران كشور گفت: حمایت از دارایی های فكری و كمك به توسعه علمی مهم ترین هدف این صندوق است.

به گزارش ایرنا نصرت الله ضرغام روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كاشان اظهار داشت: این صندوق در زمینه حمایت از پژوهشگران و فناوران خدمات گسترده ‌ای را در حوزه ‌های نوآوری و اشتغال نخبگان، ایجاد مركز نوآوری، ایجاد مركز مجازی بازار پژوهش و توسعه و تقویت كرسی‌های پژوهش و ثبت اختراعات انجام داده است.

وی با تاكید بر پژوهش محور بودن آموزش ها افزود: مدیریت توانمندسازی و حمایت از تحقیقات به منظور تولید دانش و فناوری راهبردی در جهت تحقق توسعه پایدار با اتكا به مبانی معرفتی و سرمایه های علمی داخلی و خارجی از اهداف این صندوق است.

ضرغامی حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران ایرانی در داخل و خارج از كشور را از وظایف این صندوق دانست و تاكید كرد: این صندوق در سال 1382 تشكیل شد و در حال حاضر دارای 15 كارگروه است كه هریك از آنها با توجه به نیازهای موجود ایجاد شده اند.

وی از تشكیل كارگروه فضایی خبر داد و تصریح كرد: كارگروه كرسی پژوهشی این صندوق با در اختیار گذاشتن منابع مالی برای صاحبان این كرسی ها تا 10 سال آنان را در تبدیل ایده به محصول یاری می كند.

ضرغامی با بیان اینكه تاكنون 420 مقاله ISI حاصل این كرسی ها بوده است، اظهار داشت: دو هزار و 874 پروژه تحقیقاتی تاكنون در این صندوق به تصویب رسیده كه دستاورد آن بیش از دو.هزار مقاله علمی می باشد.

به گفته وی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران كشور از زمان تشكیل تاكنون دو هزار و 420 میلیارد ریال در اختیار طرح های كلان و شركت های دانش بنیان گذاشته است.

3009/6021