۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81606602
T T
۰ نفر

64 تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاكنون كشف شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۶
کد خبر: 81606602
64 تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاكنون كشف شد

تهران- ایرنا- جانیشن فرمانده نیروی انتظامی اعلام كرد 64 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاكنون توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر كشف شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار اسكندر مومنی روز چهارشنبه در نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر گفت: نیروی انتظامی تمام تلاش و ظرفیت های خود را برای مبارزه با ورود مواد مخدر ، توزیع و ترانزیت آن بكار می گیرد.

وی با اشاره به تقدیم 88 شهید نیروی انتظامی به نظام گفت: سال گذشته 490 تن كشفیات در حوزه مواد مخدر انجام شد كه بسیاری از آنها می توانست ترانزیت و به كشورهای اروپایی و سایر كشورها انتقال یابد كه نیروی انتظامی برای امنیت انسان ها و بر اساس آمیزه های دینی به مقابله با مواد مخدر پرداخت.

وی مقابله با توزیع مواد مخدر را به صورت جدی، پیشگیری ، درمان و جمع آوری معتادان خیابانی را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدد برشمرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این كه مبارزه با مواد مخدر جزو اولویت های ناجا است گفت: خانواده ها باید اهتمام بیشتری داشته باشند كه سوداگران و سودجویان مواد مخدر در كمین فرزندان آنها هستند و جوانان فكر نكنند كه با یك تجربه از مواد مخدر معتاد نمی شوند.

مومنی با تاكید بر این كه اعتیاد علاوه بر این كه یك جرم تلقی می شود، بیماری صعب العلاجی است گفت: راه بازگشت از اعتیاد سخت و دشوار است بر این اساس خانواده ها باید مراقبت كنند كه چه خطری در كمین فرزندان آنها است چرا كه با یك تجربه راه بی بازگشت و سختی در پیش خواهند داشت.

مومنی با اشاره به جلوه های خیابانی معتادان گفت: این جلوه ها باعث آزردگی خاطر و احساس ناامنی در مردم می شود براین اساس همه دستگاه ها باید تلاش كنند تا به جمع آوری معتادان خیابانی بپردازیم.

مومنی تاكید كرد: باید مراكزی برای بازپروری و درمان وجود داشته باشد تا امكان بازگشت معتادان به جامعه فراهم شود چرا كه اگر مكانی برای نگهداری و بازپروری آنها نباشد نمی توان در این حوزه ورود كرد هر چند از اولویت های اصلی پلیس جمع آوری معتادان به شمار می آید اما این اقدام مهم یك نوع همكاری بین بخشی است و مساعدت تمام دستگاه ها را می طلبد تا چهره شهر از وجود معتادان پاك شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان این كه بیش از 90 درصد از دغدغه مردم در نظرسنجی ها مبارزه با مواد مخدر بوده است گفت: نظرسنجی كه سال گذشته در این حوزه انجام شد نشان داد كه اولین دغدغه و احساس ناامنی مردم مواد مخدر است و ناجا تلاش دارد در مبارزه با مواد مخدر ورود كند.

وی در مورد ایجاد مركزی با ظرفیت 12 هزار نفری در تهران گفت: سال گذشته اقدامات لازم به این منظور آغاز شد و تاكنون تلاش های خوبی در این زمینه انجام شده برخی از ظرفیت های آن آماده و مابقی تا پایان سال 94 به اتمام می رسد اما این مركز برای جمع آوری و نگهداری معتادان كافی نیست.

وی تاكید كرد: اگر مراكز نگهداری معتادان كافی نباشد یا این مراكز با ظرفیت بیش از اندازه پذیرش كند اثرات سوء بعدی برجای خواهد گذاشت.

وی در مورد كاشت تریاك در برخی از زمین های كشاورزی گفت: موضوع كاشت یا توزیع مواد مخدر به صورت مستمر رصد می شود و در صورتی كه موردی گزارش شود بلافاصله برخورد خواهد شد اما در زمینه كاشت تریاك در زمین های كشاورزی به صورت رسمی گزارشی ارایه نشده از سوی دیگر مردمی كه از مواد مخدر آسیب دیده اند به كاشت تریاك روی نمی آورند و نیروی انتظامی نیز با این مساله برخورد می كند و به هیچ عنوان اجازه كشت داده نمی شود.

به گفته وی موضوع جدی در این زمینه در كشور وجود ندارد.

مومنی با بیان این كه مرزهای كشور طولانی است گفت: در مرزهای شرقی كشور از جمله افغانستان كه شاخص توسعه پایین و فقر بالا است مواد مخدر وارد كشورمان می شود و در این مرز زمینه ای مستعد برای كشت، تولید و ترانزیت مواد مخدر وجود دارد براین اساس با انسداد مرزها ترانزیت مواد مخدر به حداقل می رسد هر چند اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مورد سرقت های مسلحانه ای كه طی چند روز اخیر انجام شد گفت: سرقت های مسلحانه امسال نسبت به سال گذشته در كل كشور كاهش داشته است هر چند ممكن است این موضوع در برخی از استان ها كاهش و در برخی دیگر افزایش داشته باشد اما در یك ماه و 20 روز گذشته از ابتدای سال سرقت مسلحانه 7 درصد كاهش یافته است.

مومنی در رابطه با قاچاق انسان نیز گفت: در همسایگی ما كشوری قرار گرفته كه دارای شاخص توسعه پایینی است اما این كه به صورت كاروانی در قالب قاچاق انسان حركت كرده و از افغانستان وارد كشور شوند صحت ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مرزها بسیاری از آنها از راه های فرعی و بیراهه ها عبور می كنند كه ممكن است آمار دستگیری و جلوگیری از قاچاق انسان را كمتر اعلام كنیم اما نكته ای كه حائز اهمیت است جاذبه های ایران بوده كه سبب ورود آنها به كشور می شود كه با انسداد مرزها می توان از قاچاق انسان، مواد مخدر و تروریسم جلوگیری كنیم كه تلاش هایی در این حوزه انجام شده است.

اجتمام**9105**9132 ** ن.پ ** 1418
۰ نفر