۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۸
کد خبر: 81606626
T T
۰ نفر
15 هزار ميليارد ريال از تسهيلات مكانيزاسيون كشاورزي كشور جذب شده است

اروميه - ايرنا - رييس مركز توسعه مكانيزاسيون كشاورزي گفت: 15 هزار و 500 ميليارد ريال از تسهيلات مكانيزاسيون كشاورزي در كشور جذب شده است.

كامبيز عباسي عصر سه شنبه در آيين گشايش هفتمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات كشاورزي، باغباني، نهاده ها، آبياري، دام، طيور، آبزيان، دامپزشكي و صنايع تبديلي آذربايجان غربي افزود: در يك سال گذشته 25 هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات به بخش كشاورزي كشور در راستاي توسعه مكانيزاسيون اعطا شد كه از اين ميزان بيش از 58 درصد جذب شد.

وي اظهار كرد: هم اكنون در حوزه سرمايه گذاري و مكانيزاسيون از وضعيت مطلوبي برخورداريم و به دنبال ارتقاي كيفيت توام با كميت هستيم.

وي اظهار كرد: در سال گذشته 100 هزار تراكتور در كشور شماره گذاري شدند و در نظر داريم تا 40 هزار ماشين كشاورزي امسال در بخشهاي مختلف اين حوزه به كار گرفته شود.

هفتمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات كشاورزي،باغباني، نهاده ها، آبياري، دام، طيور، آبزيان، دامپزشكي و صنايع تبديلي آذربايجان غربي با حضور بيش از 110 موسسه و شركت داخلي فعال در بخش كشاورزي و نمايندگان شركت‌هاي معتبر خارجي و بين المللي آغاز به كار كرد .

80 درصد غرفه هاي موجود در اين نمايشگاه مربوط به بخش كشاورزي و 20 درصد مربوط به بخش دامپروري است.

36 درصد از مجموع مشاركت كنندگان در نمايشگاه در بخش كشاورزي در زمينه نهاده ها، 32 درصد در زمينه آبياري و آبرساني، 32 درصد از كل موسسات بخش كشاورزي نيز در زمينه عرضه ماشين آلات و تجهيزات مرتبط با كشاورزي حضور دارند.

اين نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي استان واقع در پارك جنگلي اروميه از 22 تا 25 ارديبهشت سال جاري داير مي باشد و ساعت بازديد از نمايشگاه نيز از ساعت 16 بعد از ظهر الي 22 شب خواهد بود.

استان آذربايجان غربي در زمينه توليد محصولات زراعي، باغي، دامي و شيلاتي رتبه‌هاي اول تا سوم را در سطح كشور داراست و در سال زراعي گذشته 9 نفر از توليد كنندگان نمونه كشوري از استان انتخاب و معرفي شدند.

7125/2093