۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۴
کد خبر: 81607508
T T
۰ نفر
تشكیل سالانه 100 هزار پرونده منابع طبیعی و آبخیزداری در دادگاههای كشور

مشهد - ایرنا - مدیر كل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور گفت: هر سال بیش از 100 هزار پرونده مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری در دادگاه های كشور تشكیل می شود.

عیسی عباسی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران حقوقی ادارات كل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یكم كشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: رای 70 درصد از پرونده های مزبور به نفع دولت صادر شده است.

وی با بیان اینكه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری كشور بطور جدی با پدیده زمین خواری برخورد می كند اظهار كرد: در حوزه قوانین مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری نیازمند تغییر

هستیم كه موارد مورد نیاز در این گرهمایی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: عدم به روز رسانی قوانین در این حوزه صدمات جبران ناپذیری به كشور وارد كرده است.

وی به وضعیت مناسب استان خراسان رضوی در حوزه حراست و حفاظت از منابع طبیعی اشاره و خاطر نشان كرد: در تمام شهرستان های استان خراسان رضوی كارشناسان متخصص حضور یافته و مسائل را به صورت جزئی رصد می كنند.

مدیركل دفتر حقوقی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری كشور افزود: این گردهمایی می تواند بسیاری از مشكلات موجود در حوزه های مختلف حفاظت و حراست از منابع طبیعی و اراضی متعلق به مردم را حل كند.

عباسی گفت: در سال های اخیر عرصه های منابع طبیعی به صورت دولتی مدیریت شده و در بسیاری مناطق نتایج تخریبی نیز به همراه داشته است كه ضروری است نگاه دولتی بر این عرصه ها كنار گذاشته شود و مشاركت مردمی و سایر دستگاه ها در دستور كار قرار گیرد.

گردهمایی یك روزه مدیران حقوقی ادارات كل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یكم كشور شامل 10 استان روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.

در این گردهمایی مدیران حقوقی ادارت كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، سمنان، یزد، بوشهر، هرمزگان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، كرمان و جنوب كرمان حضور داشتند.

7498/ 6053