۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81607636
T T
۰ نفر
روابط عمومي ها در اداره خود دچار چالش هستند

ساري-ايرنا- رييس انجمن روابط عمومي ايران واحد روابط عمومي در دستگاهاي دولتي و نهاد هاي غير دولتي را تركيبي از هنر ، علم و فن دانست و گفت: در حالي كه مسوولان روابط عمومي مديريت سازمان ها و ادارات را بايد مديريت كنند، اين واحد در اداره خود دچار چالش جدي است.

غلامرضا كاظمي دينان روز چهارشنبه در همايش روابط عمومي هاي دستگاه هاي دولتي مازندران در آمل به وظايف درون سازماني و برون سازماني روابط عمومي ها اشاره كرد و افزود: بسترسازي، برجسته سازي، فرهنگ سازي، اعتماد سازي، سخنگويي، نفوذ درافكار عمومي، اطلاع رساني و تبليغ در ترغيب از وظايف روابط عمومي ها است.

وي به اهميت برخورداري و استفاده از ابزار هاي نوين ارتباطي در واحدهاي روابط عمومي ها اشاره كرد و بيان داشت: مسوولان روابط عمومي ها بايد با ابزارهاي هنري، رسانه اي مفهومي ، كلامي ، زباني ارتباطات درون و برون سازماني را انجام بدهند.

رييس انجمن روابط عمومي ايران با اشاره به اينكه روابط عمومي افكار عمومي را در اختيار دارد و به نوعي هدايتگران آنان در جامعه هستند، خاطر نشان كرد: قدرت واحد روابط عمومي با ابزارهاي ارتباطي كه امروزه در اختيار تمامي آحاد جامعه قرار دارد بايد با خلاقيت هاي ارتباطي و مديريتي حفظ شود.

وي بر لزوم از بين بردن گسست ارتباطي اجتماعي در جامعه توسط روابط عمومي ها تاكيد كرد و اظهار داشت: روابط عمومي ركن اساسي در گسترش ارتباطات و تعاملات اجتماعي دارد و واحد روابط عمومي پاسخگو، كارگزار و در ميدان عمل بايد باشد تا كارايي خود را در ميدان ابزار هاي ارتباطي حفظ كند.

برگزاري همايش مديران و مسوولان روابط عمومي دستگاه هاي دولتي و غيردولتي مازندران به مناسبت گرامي داشت روز روابط عمومي و ارتباطات با همكاري استانداري و سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران و انجمن روابط عمومي ايران برنامه ريزي شده است .

روابط عمومي مخاطب محور ، مسووليت اجتماعي سازمان ها و شهروند سازماني شعار اين همايش است.

بررسي چالش ها و معضلات فعالان و شاغلان اين حرفه و بررسي نيازمندي هاي اطلاع رساني موثر در حوزه صنعت ساختمان در راستاي تحقق اهداف اين صنعت و اتخاذ تدابير نو از سوي مسوولان و متوليان اين امر براي رشد و بالندگي ساختمان سازي از اهداف برگزاري اين همايش اعلام شده است.

بررسي امكانات و راهكارهاي لازم در حوزه روابط عمومي براي تحقق شعار سال از ديگر اهداف اين گردهمايي است.

اعضاي هيات مديره انجمن روابط عمومي ايران ، تمامي روابط عمومي هاي شهرداري ها ،فرمانداري ها و ادارات كل استان در اين گردهمايي حضور داشتند.ك/2

6990/1899