۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۲۶
کد خبر: 81608963
T T
۰ نفر
تقاضاي سرمايه گذاري در چهارمحال و بختياري بيش از 100 هزار ميليارد ريال است

شهركرد- ايرنا- مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: ميزان تقاضاي سرمايه گذاري در اين استان در سالهاي گذشته بيش از يكصد هزار ميليار ريال بوده است.

به گزارش ايرنا، علي شهريارپور عصر پنجشنبه در پنل'سرمايه گذاري بخش خصوصي' در همايش ملي

'تدبير در توسعه چهارمحال و بختياري'، با اعلام اين مطلب، فولاد، پالايشگاه و اتانول سوختي را مهمترين طرحهاي سرمايه گذاري بخش خصوصي در چهارمحال و بختياري برشمرد.

به گفته وي، در چهار سال گذشته 18 هزار ميليارد ريال طرح توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري مصوب كه از اين تعداد هشت هزار و 800 ميليارد ريال آن عقد قرارداد شد.

شهريارپور تصريح كرد: ظرفيت اسمي اشتغال اين تعداد طرح 17 هزار نفر است.

مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري اظهار داشت: در سال 92 حدود 22 هزار ميليارد ريال تسهيلات در چهارمحال و بختياري پرداخت شد كه 17.2 درصد آن در بخش صنعت و معدن، 22.5 درصد در بخش كشاورزي، 18 درصد در بخش مسكن و مابقي در بخش خدمات بود.

شهريارپور گفت: از ظرفيت هاي موجود سرمايه گذاري در كشور بخصوص در چهارمحال و بختياري كم استفاده مي شود و براي بهبود اين امر بايد روش سنتي سرمايه گذاري و فناوري هاي قديمي تغيير كند.

به گفته وي، سرمايه گذاري در حفظ اشتغال موجود مهمتر از سرمايه گذاري در ايجاد اشتغال جديد است.

اين كارشناس اقتصادي استان افزود: يكي از الزامات مهم توسعه هر منطقه، سرمايه گذاري است كه اگر محقق شود نه تنها بخش اقتصادي بلكه شاخص هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي هم ارتقاء مي يابد.

شهريارپور،نرخ بالاي سرمايه گذاري، پائين بون تسهيلات بخصوص تسهيلات صنوق توسعه ملي، ناكارآ بودن فضاي كسب و كار و پائين بون امنيت سرمايه گذاري را مهمترين چالش هاي پيش روي سرمايه گذاران در كشور برشمرد.

وي نرخ مشاركت اقتصادي را در چهارمحال و بختياري35.7 درصد و اين نرخ را در كشور 37.6 درصد و نرخ بيكاري در استان را 10.7 درصد و در كشور 10.4 درصد عنوان كرد.

به گزارش ايرنا،همايش 'تدبير در توسعه چهارمحال و بختياري' با حضور مسوولان كشوري و استاني، امروز و فردا در دانشگاه شهركرد در جريان است.

7361/6027
۰ نفر