۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81609496
T T
۰ نفر
رهايي انسانها از جهالت دستاورد مبعث پيامبر اكرم (ص) بود

مهاباد - ايرنا - خطيب جمعه بوكان گفت: دستاورد بزرگ مبعث و معراج پيامبر اسلام (ص) رهايي انسانها از جهالت و شرك و بت پرستي بود.

ماموستا سيدخالد رسول زاده در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بوكان ضمن تبريك مبعث پيامبر اكرم (ص) افزود: مبعث پيامبر و معراج ايشان وسيله‌اي بود كه خداوند از طريق آن ظلم، كفر و بي‌عدالتي را در جامعه زمان خود را از بين برد.

وي اضافه كرد: شب معراج پيامبر (ص) يكي از نشانه هاي شايستگي پيامبر اكرم (ص) بوده و پس شب معراج، پيامبر برخي از اصول و فروع دين اسلام را به مسلمانان ابلاغ كرد.

ماموستا رسول زاده ادامه داد: در معراج خداوند نماز را بر بندگان خود واجب كرد و به آنها نويد داد كه هر كس نماز بخواند درهاي بهشت بر وي گشوده مي شود.

وي از پيامبر اسلام (ص) به عنوان امام انبياء ياد كرد و افزود: قرآن هدف از معراج را نشان دادن شگفتيهاي خلقت به حضرت رسول (ص) ذكر كرده است.

خطيب جمعه بوكان در مورد فلسفه مبعث و معراج پيامبر اظهار كرد: پيامبر با مبعث شدن خود در راستاي برطرف كردن اختلافات بشر، مقابله با ستمگران، تذكر و يادآوري به بندگان، دعوت بشر به سوي حيات و زندگي انساني و طاعت و بندگي خداوند را اعلام كرد.

27 رجب به روايت مسلمانان اهل تشيع عيد معبث پيامبر اكرم (ص) و به روايت اهل تسنن شب معراج پيامبر است.

شهرستان بوكان با 227 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.

7510/3020/6008