۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۹
کد خبر: 81611701
T T
۰ نفر
كنگره شعر از توس تا نيشابور در آرامگاه خيام به كار خود پايان داد

مشهد - ايرنا - پنجمين كنگره شعر از توس تا نيشابور يكشنبه شب با اجراي زنده موسيقي توسط شهرام ناظري و استقبال 10 هزار نفري مردم در آرامگاه خيام نيشابوري به كار خود پايان داد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي در اين مراسم گفت: حد فاصل روزهاي ملي فردوسي و خيام فرصت مغتنمي براي حوزه فرهنگ و هنر است.

سيد سعيد سرابي افزود: بايد سعي كنيم از اين فرصت كه طي دو روز حد فاصل بزرگداشت دو تن از مفاخر بزرگ كشور براي ما ايجاد شده است استفاده كنيم و در راستاي شناسايي اين بزرگان به جامعه به ويژه نسل جوان گام هاي بلندتري برداريم.

وي با بيان اينكه اميدواريم اين كنگره در تقويم فعاليت هاي فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گنجانده شود اظهار كرد: نيشابور سرزميني بزرگ و مفاخري نام آور دارد كه ما به داشتن اين بزرگان فرهنگي از قبيل عطار و خيام به خود مي باليم و اميدواريم با برگزاري اين مراسم و بزرگداشت آنان بتوانيم اين بزرگان را به جامعه و نسل جوان معرفي كنيم.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي با اشاره به اهميت معرفي شاعراني همچون خيام به نسل جوان گفت: يكي از رويكردهاي اصلي اين اداره كل در سال جاري تجليل از مفاخر برجسته فرهنگي، هنري و ادبي اين استان است.

در اين كنگره شاعران برجسته كشور و استان اشعار خود را قرائت كردند.

پنجمين كنگره شعر از توس تا نيشابور 27 ارديبهشت با حضور شعرا در آرامگاه فردوسي و گلباران آرامگاه اين شاعر بلند آوازه ايران در توس كار خود را آغاز كرد و شب گذشته در آرامگاه خيام در نيشابور به كار خود پايان داد.

در مراسم پاياني اين كنگره معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار خراسان رضوي و جمعي از هنرمندان و شاعران كشور حضور داشتند.

7498/ 6053