۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳
کد خبر: 81613353
T T
۰ نفر

مقام نظامی یمن:

عربستان 269 بار آتش بس را نقض كرد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳
کد خبر: 81613353
عربستان 269 بار آتش بس را نقض كرد

تهران - ایرنا - یك مقام نظامی یمن اعلام كرد : عربستان و شبه نظامیان هوادار عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی فراری در مدت پنج روز آتش بس، 269 بار آن را نقض كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی یمنی پرس، مقام مزبور توضیح داد: موارد نقص بمباران و گلوله باران مناطق مسكونی در یمن به ویژه استانهای صعده ، حجه ، عدن ، شبوه ، لحج ، الضالع ، مأرب ، تعز و الجوف را در برگرفت.

مقام یاد شده تاكید كرد: نقض آتش بس نشان داد كه رژیم سعودی و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی و گروهك تروریستی القاعده خود را متعهد به آتش بس نمی دانند.

مقام مذكور از مسوولان سازمانهای جهانی و مدافع حقوق بشر خواست تا به مسوولیت خود در قبال جنایات شكل گرفته علیه ملت یمن متعهد باشند.



صعده هدف بیش از 70 موشك و راكت از سوی دیگر بر پایه همین گزارش، منابع محلی در استان صعده خاطرنشان كردند رژیم متجاوز سعودی در شبانه روز گذشته این استان را با بیش از 70 موشك و گلوله توپ هدف حملات ددمنشانه خود قرار داد.

منابع یاد شده گفتند: این موشكها و راكتها به بخش های مختلف صعده به ویژه مناطق مرزی آن اصابت كردند.

آنان آمار مربوط به تلفات ناشی از حملات یاد شده را اعلام نكردند اما توضیح دادند كه تلفات مادی ناشی از انفجار این موشكها و راكتها به دلیل بی هدف بودن حملات شكل گرفته بیشتر بوده است.

** بمباران صنعا در شب گذشته

جنگنده های متجاوز سعودی شب گذشته با انجام حملات هوایی فشرده چندین منطقه صنعا پایتخت و پایگاه نظامی العند متعلق به ارتش یمن و حومه استان لحج در جنوب این كشور را بمباران كردند.

به گفته شاهدان عینی جنگنده های متجاوز در حملات خود تسلیحات سنگین ارتش یمن مانند تانكها ، عراده های توپ و موشكهای كاتیوشا را مورد هدف قرار دادند و به آنها به شدت آسیب رساندند.

هنوز از صحت و سقم اظهارات شاهدان عینی در مورد تلفات جانی ناشی از حملات یاد شده اطمینان حاصل نشده است.

كارشناسان تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این كشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساكنان غزه تشبیه كرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین كشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كردند، جلوگیری كند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از كمك رسانی به مردم این كشور جلوگیری كند.

خاورم ** 1487 **1566
۰ نفر