۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۲۶
کد خبر: 81620615
T T
۰ نفر
يك مسوول: بايد كاري كنيم كه طلاب و روحانيون به لحاظ امكانات رفاهي دغدغه كمتري داشته باشند

كرمانشاه - ايرنا - مدير مركز خدمات حوزه هاي علميه كرمانشاه گفت: بايد كاري كنيم كه طلاب و روحانيون به لحاظ امكانات رفاهي دغدغه كمتري داشته تا بتوانند بهتر به فعاليت هاي تبليغي بپردازند.

حجت الاسلام جهانبخش عزيزي روز يكشنبه در فرمانداري جوانرود افزود: امسال بيست و چهارمين سال در كشور و نوزدهمين سال در كرمانشاه است كه مركز خدمات حوزه هاي علميه تاسيس شده و بدون هيچ تفاوتي به طلاب و روحانيون شيعه و سني خدمات ارائه مي دهد.

وي خاطرنشان كرد: اين مركز به بيش از 230 هزار روحاني غيرشاغل در سراسر كشور خدمات حداقلي نسبت به ساير ادارات ارائه مي دهد.

وي در ادامه گفت: در منطقه اورامانات نيز 545 نفر از خدمات اين مركز بهره مندند كه از اين تعداد 110 نفر از معمرين، از كارافتادگان و مرحومين هستند.

حجت السلام عزيزي افزود: ما 10 نوع خدمات به طلاب و روحانيون با افتخار و بدون منت ارائه مي دهيم كه شامل خدمات بيمه اي، درماني، قرض الحسنه، پارسيان، كميسيون خدمات ويژه بيمه تكميلي، مسكن معمرين، مرحومين، از كارافتادگي و تكريم است.

حجت الاسلام عزيزي يادآور شد: در منطقه اورامانات 200 نفر وام قرض الحسنه دريافت كرده و از 39 روحاني از كارافتاده سركشي و تكريم به عمل آمده است.

رييس اداره تبليغات اسلامي جوانرود نيز گفت: خدمت به طلاب و روحانيون به پيشرفت مسائل ديني و فرهنگي جامعه كمك مي كند.

حجت الاسلام مختار كرمي افزود: با توجه به اينكه طلاب و روحانيون نزديكترين قشر به آحاد مردم و نيز از لحاظ زندگي در سطح متوسط و بلكه پايين تر زندگي مي كنند بنابراين از نزديك بسياري از مشكلات مردم را لمس كرده و در جهت رفع آن ها تلاش مي كنند.

وي تصريح كرد: به لحاظ اينكه روحانيون انسان هاي قانعي هستند لذا خيلي به دنبال تجملات نبوده و بعضا مشاهده مي شود كه روحانيون شيعه و سني در عسر و حرج قرار مي گيرند اما ارائه خدمات رفاهي به طلاب و روحانيون مي تواند بيشتر به مسائل ديني و فرهنگي جامعه كمك كند.

شهرستان جوانرود با 74 هزار نفر جمعيت در 86 كيلومتري شمال غرب كرمانشاه واقع شده است.

7453/8066