۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۵۷
کد خبر: 81622323
T T
۰ نفر
فرماندار خاتم: قلعه ملكی هرات مجتمع تفریحی- گردشگری می شود

یزد - ایرنا - فرماندار خاتم از تبدیل قلعه ملكی هرات به یك مجتمع تفریحی و گردشگری در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش ایرنا ، محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در نشستی با معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: قلعه ملكی هرات یك میراث ارزشمند است و باید با مرمت آن و ایجاد مجتمع تفریحی و گردشگری استفاه لازم را از آن ببریم.

وی افزود: قلعه ملكی هرات قلعه ای است كه شاكله آن باقی مانده است و بزودی به یك مجتمع تفریحی –گردشگری تبدیل خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: در سال 95 كه سال خوش آمدگویی به استان است مسئولین باید نگاه ویژه ای به شهرستان خاتم داشته باشند.

در ادامه این نشست معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره كل میراث فرهنگی استان یزد گفت: شهرستان خاتم یك منطقه نمونه گردشگری است كه سالجاری نیز با سرمایه گذاری در این بخش قصد داریم تا حوزه گردشگری خاتم را ارتقا دهیم.

محمدرضا نصیری بیان كرد: اداره كل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با رویكرد زیرسازی به ارائه تسهیلاتی به میراث فرهنگی از طریق بانكهای تعیین شده پرداخت می كند.

وی افزود: قلعه ملكی هرات یكی از بی نظیرترین قلعه های تاریخی می باشد و امید داریم كه در سال 95كه سال خوش آمدگویی به استان یزد می باشد با همتی كه در فرماندار و سایر مسئولین است، شهرستان خاتم نیز نقش شایسته خود را در این زمینه ایفا كند.

معاون گردشگری مدیركل میراث فرهنگی استان یزد نیر در این برنامه با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند گردشگری این شهرستان خاطر نشان كرد: توجه به صنعت گردشگری شهرستان خاتم یك ضرورت است.

مصطفی فاطمی اظهار داشت: باید به خاتم از نگاه گردشگری توجه ویژه و اساسی شود، این شهرستان

در حوزه گردشگری حلقه گمشده ای است كه جاذبه های گردشگری آن با استان یزد پیوند داده نشده است.

معاون گردشگری مدیر كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به وجود جنگل های طبیعی باغ شادی و باغ معدن در شهرستان خاتم گفت: این شهرستان بدلیل وجود جنگل های طبیعی یك طبیعت متفاوت را با استان دارد و همچنین قرارگیری آن در میان استانهای اصفهان، فارس، یزد و كرمان این شهرستان را ازنظر گردشگری مهم نشان داده و این پتانسیل موجب می شود تا گردشگران به این شهرستان جذب شوند.

وی اضافه كرد: مهمترین نكته بحث اقامتی است كه موجب مشكلاتی در این زمینه گردیده و پیشنهاد شده است تا قلعه ملكی هرات به یكی از قطبهای رفاهی، تفریحی و گردشگری در این شهرستان تبدیل شود.

خاتم 38 هزار نفری دارای آثار و ابنیه زیبا ی تاریخی و گردشگری است و در محل تلاقی استان های یزد، كرمان و فارس واقع است.

این شهر در 240 كیلومتری یزد قرار دارد.ك2

7538/ 6197