۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۵۳
کد خبر: 81622355
T T
۰ نفر
سرلشكر فیروزآبادی:مقاومت مردم دزفول در هشت سال جنگ معادلات نظامی دشمن را به هم زد

دزفول - ایرنا - رییس ستاد كل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس گفت:مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس معادلات نظامی دشمن را به هم زد.

به گزارش ایرنا سرلشكر سیدحسن فیروزآبادی عصر دوشنبه در آیین گرامیداشت چهارم خرداد روز پایداری و مقاومت مردم دزفول ، از آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول به عنوان مظهر مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس نام برد و افزود:اگر دزفول در جنگ مقاومت نمی كرد جنگ به نفع صدام و حزب بعث پایان می یافت و اینك خبری از استان خوزستان نبود.

وی اظهار كرد:مردم دزفول با مقاومت خود در هشت سال دفاع مقدس موشك های بی شمار حزب بعث را خوار كردند.

رییس ستاد كل نیروهای مسلح افزود:مردم دزفول به بركت وجود مراجع و مجتهدین كه در برخی مواقع تعداد آنها به بیش از 40 نفر می رسید در دوران دفاع مقدس با موشك های بعثی زندگی كرده و با مقاومت خود آنها را خوار كردند.

وی وجود مراجع معنوی فراوان ، حوزه های علمیه و سادات بزرگی چون آیت الله قاضی در دزفول را مایه خیر و بركت مردم این شهر دانست و گفت:باید از دزفول بعنوان شهر دارالمومنین ،شهر مجد الدین قاضی دزفولی نام برد.

سرلشكر فیروزآبادی در سخنانی به بیان خاطراتی از سردار شهید احمد سوداگر پرداخت وگفت:شهید سوداگر زمانی كه در دوران جنگ مسوول اطلاعات عملیات در جبهه بود به دنبال راهی برای ورود به بستان بود و با وجود تلاش های فراوان راهی نمی یافت كه یك روز در خواب امام زمان (عج) را در خواب دید كه گفت برای ورود به بستان باید از زیر پل اقدام كند.

وی در ادامه با اشاره به وجود آرامگاه متبرك حضرت دانیال نبی (ع) در استان خوزستان گفت: خداوند از چند هزار سال پیش روز دزفول مقاوم و چهارم خرداد را برای دولت و ولایتش خلق كرده است.

با حضور سرلشكر فیروز آبادی تمبر چهارم خرداد نماد پایداری و مقاومت مردم دزفول رونمایی شد.

همچنین دو كتاب با موضوع مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس توسط سرلشكر فیروز آبادی رونمایی گردید.

پخش نماهنگ دژ مقاوم از دیگر بخش های این همایش بود.

آیین بزرگداشت چهارم خرداد روز دزفول با حضور مسوولان كشوری و لشكری و اقشار مختلف مردم دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

روز چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری -روز دزفول در تقویم ملی ثبت شده است.

7278/6068