۶ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۰۸
کد خبر: 81625247
T T
۰ نفر
رويكرد كنوني مشاركت هاي مردمي در تجهيز مدارس است

بجنورد - ايرنا - معاون مشاركت هاي مردمي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس گفت: رويكرد كنوني مشاركت هاي مردمي بر تجهيز مدارس بويژه در سامانه گرمايشي و سرمايشي است.

به گزارش ايرنا زهره دانشمهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: علاوه بر اين اجراي طرح هاي هوشمندسازي و زيباسازي مدارس در اولويت است.

وي رويكرد ديگر خيران مدرسه ساز را عدالت آموزشي عنوان كرد و افزود: استان هاي محروم از جمله خراسان شمالي در اولويت خيران قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه گفت: خيران پارسال هفت هزار ميليارد ريال براي مدرسه سازي مشاركت كردند.

وي افزود: خيران از بدو تشكيل مشاركت هاي مردمي در اين سازمان تاكنون 100 هزار كلاس درس ساخته اند.

وي گفت: اين خيران بودند كه به نهضت مدرسه سازي كمك و مدارس چند نوبته را يك نوبته كردند.

وي افزود: ايران در بحث مشاركت خيران در مدرسه سازي در دنيا مطرح است كمتر كشوري پيدا مي شود كه مردم در ساخت فضاهاي آموزشي داوطلبانه كمك كنند.

مشاور و معاون مشاركت هاي مردمي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص مشاركت خيران در طرح هاي نيمه تمام گفت: در طرح هاي نيمه تمام كه 30 درصد از بهره برداري آنان باقي مانده است خيران مشاركت كنند.

دانشمهر افزود: شش هزار طرح نيمه تمام در كشور شناسايي شد كه از مجموع اين تعداد 500 طرح آموزشي توسط نيكوكاران تكميل و مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي اشاره به طرح ارائه وام به نيكوكاران نيز كرد و گفت: به خيران وام داده مي شود تا در مدرسه سازي مشاركت كنند و سود تسهيلات نيز توسط سازمان نوسازي پرداخت مي شود كه اميدوار هستيم اين طرح به مرحله اجرايي برسد.

وي افزود: هم اكنون 26 هزار خير مدرسه ساز در سامانه خيران مدرسه ساز به ثبت رسيده اند كه علاوه بر اين تعداد خيران زيادي هستند كه در زمينه هاي مختلف از جمله تجهيز مدارس مشاركت دارند.ك/2

3007/6042
۰ نفر