۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۳۹
کد خبر: 81629942
T T
۰ نفر
هنرنمايي بزرگي در جشنواره قاب سرخ انجام شده است

تهران- ايرنا- معاون رييس جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: در جشنواره قاب سرخ كه به موضوع گلزارهاي شهدا از دريچه دوربين عكاسان پرداخته است، هنرنمايي بزرگي انجام شده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني ايثار، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي شهيدي در اختتاميه جشنواره «قاب سرخ» در سالن خليج‌فارس باغ ‌موزه دفاع مقدس همه نهضت‌هاي فرهنگي دنيا را داراي دو عامل مؤثر دانست و افزود: عامل اول فرد يا گروهي هستند كه نهضت را به وجود مي‌آورند و عامل دوم فرد يا گروهي است كه نهضت را تداوم مي‌بخشد و عامل بقاي آن است.

وي ادامه داد: امام حسين (ع) نهضت عاشورا را به وجود آورد و الگوي ايثار، مقاومت و شهادت در دنيا شد. پس از ايشان، امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) و اسراي كربلا، تداوم دهنده نهضت بودند.

معاون رييس جمهوري گفت: يزيد تصور مي‌كرد با كشتن امام حسين (ع) مي‌تواند انقلاب ايشان را از بين ببرد اما بازماندگان واقعه كربلا و در رأس آنان امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) سم‌پاشي‌هاي حكومت جور را خنثي كردند و انقلاب را تداوم بخشيدند و پيام عاشورا را به مردم رساندند.

وي ريشه انقلاب اسلامي ايران را در عاشورا دانست و افزود: ملت علاقه‌مند به انقلاب اسلامي وظيفه دارند انقلاب اسلامي را به‌عنوان تداوم‌بخش نهضت عاشورا حفظ كنند تا به نسل‌هاي آينده منتقل شود.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: هر روز دفاع مقدس روز عاشورا بوده و هر فردش مانند نقش‌آفرينان كربلا عمل كرده است. امروز مردان ما وظيفه دارند نقش امام سجاد (ع) و زنان ما نقش حضرت زينب (س) را داشته باشند و فرهنگ ايثار و شهادت را به نسل‌هاي آينده منتقل كنند.

شهيدي به جشنواره قاب سرخ اشاره كرد و گفت: امروز بنياد شهيد و امور ايثارگران جشنواره قاب سرخ را برگزار كرده تا از دريچه دوربين، انقلاب اسلامي و شهداي آن بيش‌ازپيش معرفي و حفظ شوند.

وي افزود: اگر مي‌خواهيم انقلاب اسلامي براي سال‌ها باقي بماند، بايد فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داريم. در جشنواره قاب سرخ كه فقط به موضوع گلزارهاي شهدا از دريچه دوربين عكاسان پرداخته است، هنرنمايي بزرگي انجام شده است.

وي ادامه داد: برگزاري جشنواره قاب سرخ از اسفندماه سال گذشته كليد خورد و 3000 عكس براي اين جشنواره ارسال شد كه نشان مي‌دهد همه خواستار باقي ماندن فرهنگ ايثار و شهادت هستند. پس از مراحل داوري، عكس‌هاي برتر انتخاب شدند كه كتاب اين آثار منتشر خواهد شد و 11 اثر به‌عنوان آثار برگزيده انتخاب شدند.

شهيدي خاطرنشان كرد: بنيادقدم‌هايي را در جهت ثبت ملي گلزارهاي شهدا برداشته و نخستين گلزار نيز در جيلارد دماوند ثبت شده است و تلاش مي‌كنيم اين گلزارها ثبت جهاني شوند.

سيام**1058** 3404
۰ نفر