۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81631089
T T
۰ نفر

تحویل یك بهله عقاب شاهی به محیط زیست همدان

۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81631089
تحویل یك بهله عقاب شاهی به محیط زیست همدان

همدان- ایرنا- سرپرست اداره كل حفاظت محیط زیست استان همدان از تحویل یه بهله عقاب شاهی زخمی به یگان حفاظت این مجموعه خبر داد.

سید عادل عربی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چندی پیش یك بهله عقاب كه از ناحیه بال به شدت زخمی شده بود تحویل محیط زیست همدان شد.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه بازگشت این گونه به طبیعت كاری دشوار بود، این عقاب برای نگهداری به یكی از همیاران و دوستداران طبیعت واگذار شد.

وی بیان كرد: نگهداری عقاب شاهی یا شاه باز نیازمند مكان مناسب و غذای خاصی است كه همیار طبیعت به علت ناتوانی در تامین طعمه این گونه جانوری مجدد آن را تحویل یگان حفاظت داد.

سرپرست اداره كل حفاظت محیط زیست استان همدان در ارتباط با تحویل پرندگان به افراد توضیح داد: چنانچه اهلیت متقاضی محرز شود و وی مكان مناسب برای نگهداری گونه های مجروح را داشته باشد با گذراندن فرایند اداری گونه تحویل متقاضی می شود.

عربی افزود: تیمهای یگان حفاظت محیط زیست هر از چند گاهی روند نگهداری گونه های مجروح را رصد كرده و در صورت تلف شدن حیوان باید لاشه آن بازبینی و علت مرگ آن محرز شود.

وی گفت: عقاب شاهی دارای پروبال قهوه‌ای مایل به سیاه است كه در ناحیه تارك و پس گردنش متمایل به زرد كمرنگ است.

وی اظهار كرد: زیستگاه این پرنده دشت‌ها، استپ‌ها و باتلاق‌ ها است و روی درختان بلند و دور افتاده آشیانه بسیار بزرگ و مشخصی می سازد.

استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شكار ممنوع است و تاكنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

ماهانه 10 تا 15 گونه جانوری تحویل یگان حفاظت این اداره كل می شود.

7526/6993/1352
۰ نفر