۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81631976
T T
۰ نفر

يك ناشر:

انديشه امام (ره) به مسلمانان هويت بخشيد

۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81631976
انديشه امام (ره) به مسلمانان هويت بخشيد

تهران - ايرنا- مديرعامل انتشارات عروج وابسته به موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني (ره) گفت: انديشه امام باعث بوجود آمدن فضايي نوين، تفكري جديد و ايجاد هويت براي مسلمانان در مقابل ليبراليسم و سوسياليسم شد.

حميد غفاري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا افزود: با جهاني شدن انديشه و تفكرات امام (ره)، مسلماناني كه تحت سلطه ليبراليسم و سوسياليسم بودند، صاحب هويتي شدند كه تا به امروز ماندگار شده است.

وي با بيان اينكه راز ماندگاري انديشه امام (ره) در دانش و ايده پردازي هاي ايشان است، اظهار داشت: انديشه امام (ره) در ذاتش تمدن ساز است، تمدني كه دوره خاصي ندارد و تحولي بوده كه در عصر نوين در حوزه تفكر دينداري بوجود آمده است.

غفاري ادامه داد: برخي از افراد سعي دارند انديشه هاي امام (ره) را در درون تاريخ خاص تعريف كنند در حالي كه شخصيت آن بزرگوار تاريخ ساز بوده و آغاز تمدن ديني در عصر نوين است.

مديرعامل انتشارات عروج ، علت بقا و ماندگاري انديشه امام (ره) را مولفه ها و ويژگي هايي دانست كه در فلسفه و فقه نيز موجود است و تصريح كرد: امام (ره) در انديشه دفاعي خود رويكرد كاملا ديني را برگزيد و روح مبارزه و حفظ انگيزه دفاعي را تبلور آرمان‌هاي دين و دينداري مي‌دانست .

غفاري ادامه داد: امام خميني (ره) به مسئله ولايت و نقش مردم تاكيد بسيار داشته و آنها را با هم تعريف مي كرد، به عبارتي ديگر نظام ولايي بدون مردم كاري از دستش بر نمي آيد و بدون تفكر دينداري نيز مردم به انحراف كشيده مي شوند.

وي در مورد نگاه امام (ره) درباره وحدت مسلمانان نيز گفت: نگاه امام خميني (ره) به لزوم وحدت مسلمانان صوري نبود بلكه يك ضرورت بود و از تفكر تمدن سازي آن بزرگوار نشات مي گرفت.

غفاري افزود: اين تفكر در گفتارها و روحيات امام (ره) نمايان بود و به صورت مكتوب نيز موجود است، وي فضايي نوين و تفكري جديد را درباره وحدت مسلمانان ايجاد كرد كه موجب همبستگي آن در سطح جهاني شده است.

وي با اشاره به اينكه دفاع از منافع جهاني اسلام براي امام (ره) امري بسيار مهم بود، گفت: گفتمان دفاعي امام خميني (ره) بر پايه دفع تهديد همه‌جانبه از اسلام بود كه معنا و هويت مي‌يابد، حركت قاطعانه و سازش‌ناپذير امام در دفاع از ملل اسلامي آثاري را بر جاي گذاشته است كه همه آن به صورت مكتوب موجود است.

فراهنگ **9022 ** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ