۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۶
کد خبر: 81633756
T T
۰ نفر

چهار نظامی تایلندی كشته شدند

۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۶
کد خبر: 81633756
چهار نظامی تایلندی كشته شدند

كوالالامپور – ایرنا – چهار نظامی تایلند توسط افراد مسلح ناشناسی در استان 'یالا' واقع در جنوب این كشور جنوب شرق آسیا كه گروهی از مسلمانان برای استقلال مبارزه می كنند، كشته شدند.

به گزارش ایرنا، تایلند به عنوان كشوری كه بیشترین جمعیت آن را بوداییان تشكیل می دهند، در سه استان یالا، پاتانی و ناراتیوات واقع در جنوب این كشور با استقلال طلبان مسلمانان در تنش است.

چند دهه تنش بین دولت مركزی تایلند و استان های جنوبی این كشور باعث شده از سال 2004 تاكنون بیش از شش هزار و 500 نفر جان خود را از دست بدهند.

شبكه خبری آسیا روز پنجشنبه به نقل از 'چانووت روگساپرام' از مقامات پلیس منطقه ای یالا اعلام كرد كه این چهار نیروی نظامی در حالی كه با اتومبیل شخصی به پایگاه خود بازمی گشتند، مورد هدف افراد مسلح قرار گرفته و كشته شدند.

ماه گذشته نیز 18 نفر از مردم این منطقه در حمله انفجاری در استان یالا زخمی شدند.

دولت نظامی تایلند اعلام كرده است كه با پذیرش استراتژی جدیدی خواستار مقابله با اقدامات استقلال طلبان در این منطقه است، اقداماتی كه تاكنون نتوانسته است، موجب آرامش منطقه شود.

جنوب تایلند در هفته گذشته نیز به دلیل كشف گورهای جمعی مهاجران میانماری و بنگلادشی، بیش از پیش به نگرانی دولت این كشور تبدیل شده است.

وجود قاچاق انسان در مرزهای جنوبی تایلند، ورود مهاجران میانماری و بنگلادشی و همچنین تلاش استقلال طلبان در استان های یالا، پاتانی و ناراتیوات اكنون ناتوانی دولت پرایوت چاو اوچا نخست وزیر تایلند كه با كودتای نظامی قدرت را در دست گرفته است نشان می دهد.

مذاكرات صلح بین جدایی طلبان جنوب تایلند با دولت مركزی پس از برگزاری پنج دور مذاكره از سال 1392 به سبب آغاز بحران سیاسی تایلند متوقف شد و اواخر اردیبهشت 'چاو اوچا' نخست وزیر این كشور آغاز دور جدید مذاكرات را تایید كرد.

تایلند اعلام كرد نمایندگان واقعی گروه های استقلال طلب جنوب را برای انجام مذاكرات سازنده شناسایی كرده است.

آساق**241**1611