۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۲۲
کد خبر: 81634943
T T
۰ نفر
قيام 15 خرداد به رهبري امام راحل(ره) موجب عزت مسلمانان شد

ملاير- ايرنا- امام جمعه ملاير گفت: قيام 15 خرداد به رهبري امام راحل(ره) موجب عزت و سربلندي مسلمانان جهان و زنده شدن اسلام شد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد رضا فاضليان در خطبه هاي عبادي و سياسي نماز جمعه ملاير در مصلي حضرت ابوالفضل(ع) اين شهر افزود: پياده كردن حكومت اسلامي در جامعه مهمترين هدف قيام 15 خرداد بود، در حاليكه قبل از قيام امام خميني(ره) تنها اسمي از اسلام در زمان طاغوت بود.

وي با بيان اينكه قيام 15 خرداد نقشه هاي دشمنان را نيز باطل كرد، گفت: امام خميني(ره) با قيام خود حكومت بر مبناي اسلام را در ايران به پا كرد و حكومت 2500 ساله رژيم شاهنشاهي را از بين برد.

وي ادامه داد: امام راحل(ره) همچنين با قيام خود به تمامي مسلمانان درس آزادگي داد و زمينه بيداري اسلامي در جهان و كشورهاي منطقه شد.

حجت الاسلام فاضليان با بيان اينكه جرقه هاي انقلاب از قيام 15 خرداد زده شد، عزت و سربلندي مسلمانان، زنده كردن اسلام واقعي در دنيا، بيداري و آگاهي مسلمانان را از مهمترين آثار وجودي امام راحل(ره) و قيام 15 خرداد برشمرد.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر، بايد همه ما در مسير ولايت فقيه ادامه دهنده راه امام راحل(ره)، شهدا، شهداي قيام 15 خرداد و مقام معظم رهبري باشيم تا انقلاب حفظ شود.

خطيب جمعه ملاير بيان كرد: امام خميني(ره) مقام معظم رهبري را فردي خدمتگزار به اسلام، انقلاب، مردم و قرآن در بين تمامي رييس جمهوريهاي دنيا مي دانستند و فرمودند كه آيت الله خامنه اي كسي است كه قلبش براي اسلام مي تپد.

حجت الاسلام فاضليان افزود: بعد از رحلت امام راحل(ره) با انتخاب به موقع و شايسته مجلس خبرگان رهبري، سكان انقلاب در دستان رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و امروز بعد از گذشت بيش از سه دهه از عمر انقلاب، روز به روز بر عزت و اقتدار نظام و انقلاب اسلامي افزوده مي شود.

وي همچنين با اشاره به وظايف مهم شيعيان در عصر غيبت گفت: وظيفه مهم شيعيان در عصر غيبت انتظار و آماده سازي و شرايط ظهور است و منتظر واقعي كسي است كه زمينه فرج را مهيا كنند.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.

7528/6993