کارکنان دادگستری اردبیل سالروز ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشتند

اردبیل - ایرنا -  سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد طی آئینی با حضور کارکنان و قضات دادگستری اردبیل و با تبیین فضایل اخلاقی و شخصیتی امام (ره) و ابعاد حرکت مردمی ۱۵ خرداد گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آئین که با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، اعضای شورای قضایی و جمعی از قضات و کارمندان دادگستری در نمازخانه امام حسن مجتبی (ع) ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد، حجت الاسلام حیدری از روحانیان و مبلغان استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد، به ذکر فضایل اخلاقی و شخصیت امام (ره) در رهبری مردم ایران برای مبارزه با طاغوت پرداخت.

وی گفت: حضرت امام (ره) توانست با تکیه بر ایمان و اخلاص، طی چندین سال مبارزه بی ایمان با طاغوت و حامیان ظالم آنان، حکومتی متکی بر احکام و شرع اسلامی در ایران بنیان نهد که الحمدالله کشور ما اکنون پس از گذشت چندین سال در سایه پیروی از رهنمودهای آن امام و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان و حامی انسانهای مظلوم و آزاده در سراسر جهان تبدیل شده است.

در رابطه با این مناسبت‌ها آئین‌های دیگری با حضور مردم و مسئولان در مرکز و شهرستان‌های استان اردبیل برگزار خواهد شد.

گفتنی است حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردم‌داری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی. تظاهرات در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شد و تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند و این واقعه در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha