۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۷
کد خبر: 81635187
T T
۰ نفر
بستر لازم برای  ورود فناوری های جدید به صنایع دانش بنیان كشور مهیا است

تهران- ایرنا- معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت درزمینه استفاده ازفناوری های نوظهورگفت: با توجه به مقاومت سرمایه گذران صنعتی برای سرمایه گذاری جدید درفناوری های نوظهور، اكنون زمینه های لازم برای ورود این فناوری ها به صنعت كشوربه ویژه صنایع دانش بنیان مهیا است.

دكترعلی اصغرتوفیق روز شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: یكی از كارهایی كه باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بكارگیری فناوری های جدید در صنعت كشورانجام دهد، ایجاد زمینه های لازم برای رسوخ و توسعه فناوری های نو و دانش های جدید در صنعت است.

وی بیان كرد: سرمایه گذاری درحوزه فناوری های جدید از سوی سرمایه گذران با توجه به شرایط اقتصادی كشور، كه شرایط اقتصادی خوبی نیست با قدری مقاومت روبه رو است، اكنون در نشست هایی با صنایع در زمینه استفاده از فناوری های نو تبادل نظر شده است.

توفیق اظهاركرد: اگرصنایع جدید و نوظهورمانند بایو ونانو وارد صنعت كشورشود، صاحبان صنایع كشورمی توانند با سرمایه گذاری كم شاهد تولیدات بیشتر وافزایش كیفیت محصولات خود و نیز داشتن بازاربهتر داخلی وخارجی باشند.

وی با اشاره به اینكه متقاعد كردن صاحبان صنعت كشوركه تمایل چندانی به سرمایه گذاری در فناوری های جدید ندارند، كاربسیارسختی است افزود:در همین راستا برگزاری جلسات ونیز ارایه نمونه های موفق در این زمینه به صاحبان صنایع از جمله كارهایی است كه انجام شده و در همین جهت نیز تفاهم نامه ای از سوی معاونت آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت با معاونت علمی وفناوری در زمینه استفاده از فناوری نانو در صنایع كشورمنعقد شده است.

توفیق یادآور شد: نانو از فناوری هایی است كه با سرمایه كم، می تواند آثارخود را در صنعت موجود كشور به خوبی نشان دهد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت ازهر شركتی كه وارد فناوری های نو شود در قالب در شركت های صنعتی دانش بنیان حمایت می كند .

معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت بیان كرد: وزارت صنعت ازصنایع دانش بنیان در زمینه تامین منابع مالی شركت ها چه سرمایه گذاری وچه سرمایه درگردش وحتی براساس شرایط، برای خرید دانش فنی كه تكمیل كنند دانش فنی داخلی باشد با معرفی صندوق نوآوری و شكوفایی حمایت می كند.

توفیق اظهاركرد: صندوق نواوری وشكوفایی به منظورحمایت از طرح ها وصنایع دانش بنیان كشورو به ویژه در فناوری های جدید تاسیس شده است

وی یادآور شد: شركت های صنعتی با مراجعه به وزارت صنعت، ارایه طرح خود وبررسی طرح، به شرط دانش بنیان بودن به صندوق نوآوری و شكوفایی معرفی و از حمایت های در نظر گرفته شده استفاده خواهند كرد.

توفیق افزود: تا كنون چندین طرح صنایع دانش بنیان به صندق نوآوری وشكوفایی معرفی شده و این طرح ها در حال گذراندن در مرحله بررسی هستند.

در حال حاضر حدود یك هزار و 500 شركت دانش بنیان در بخش های خدماتی ، تولیدی و صنعتی در كشور فعال است.

علمی (4) ** 9340**1599
۰ نفر