۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۵
کد خبر: 81636379
T T
۰ نفر
عضو كميسيون فرهنگي مجلس: نمايشگاه قرآن تشريفاتي نيست

مشهد - ايرنا - عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: برگزاري نمايشگاه قرآن و عترت يك جريان تشريفاتي نيست.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ديشب در نشست شوراي سياستگذاري نمايشگاه قرآن در مشهد افزود: نمايشگاه قرآن و عترت تبلور ظرفيتها، اتفاقات و استعدادهاي بي ‌نظيري است كه در اين حوزه وجود دارد.

وي گفت: موفق بودن نمايشگاه را بايد در بين مردم و جامعه ببينيم زيرا اگر توانستيم فضاي قرآني را در زندگي مردم جاري كنيم موفق شده‌ايم.

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي افزود: براي انس دادن مردم به قرآن بايد در نمايشگاه نوآوريهاي لازم وجود داشته باشد و براي همه فرصتهاي برابر ايجاد شود تا بتوانند به قرآن و عترت خدمت كنند.

معاون قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد از ششم تا سيزدهم تير ماه آتي در محل نمايشگاه بين‌المللي مشهد برپا مي‌شود.

حجت‌الاسلام محمدتقي كاظمي‌ نسب اين نمايشگاه را بزرگترين نمايشگاه قرآن و عترت بعد از تهران ذكر و بيان كرد: پارسال 350 هزار نفر از اين نمايشگاه ديدن كردند زيرا نمايشگاه قرآن پس از 9 دوره برگزاري به يك مطالبه مردمي تبديل شده است.

وي افزود: نمايشگاه قرآن بايد به سمتي برود كه توليدمحور باشد نه صرفا بازار خريد محصولات قرآني، از همين رو در اين نمايشگاه موفقيتهاي يك ساله استان خراسان رضوي در توليد محصولات فرهنگي و قرآني ارائه مي‌ شود.

دبير دهمين نمايشگاه قرآن و عترت بزرگترين مشكل اين نمايشگاه را كمبود اعتبار ذكر و بيان كرد: عمده مشكل ما در هر سال كمبود اعتبار است لذا اگر اين نمايشگاه رديف بودجه اي مشخص داشته باشد مي توانيم با توجه به ظرفيتهاي گسترده قرآني مشهد به سمت كيفيت بخشي آن گام برداريم.

نمايشگاه بين المللي قرآن و عترت طي روزهاي ششم تا سيزدهم تير ماه آتي در محل نمايشگاه بين المللي مشهد در زمينه محافل و برنامه هاي قرآني، هنرهاي تجسمي، آموزش قرآن كريم، مشاوره هاي قرآني، شعار سال از ديدگاه قرآن، معارف و فرهنگ رضوي، صنايع دستي و هنرهاي قرآن و آواها و مقالات مذهبي برپا مي شود.

7498/1858