۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81639475
T T
۰ نفر

700 راس دام زنده از سیریك به كشور عمان صادر شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81639475
700 راس دام زنده از سیریك به كشور عمان صادر شد

بندرعباس - ایرنا- فرماندار سیریك گفت: سیزدهمین محموله صادراتی دام سبك زنده به تعداد 700 راس گوسفند از اسكله چند منظوره شهرستان به مقصد بندر خصب كشور عمان صادر شد.

به گزارش ایرنا ، سعید الله مباركی روز سه شنبه در حاشیه سركشی از این محموله صادراتی افزود: ارزش این محموله كه با یك فروند لنج انجام شد ، بیش از 71 هزار دلار ارزآوری معادل دو میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی بیان داشت: با رونق صادرات بویژه صادرات كالاهای غیرنفتی از اسكله شهرستان سیریك علاوه بر اشتغالزایی و ایجاد اشتغال پایدار باعث رونق و شكوفایی منطقه خواهد شد.

فرماندار سیریك با بیان اینكه شهرستان دارای ظرفیت بالایی در زمینه توسعه صادرات است ، اظهار داشت: سیاست های دولت تدبیر و امید در شهرستان های مانند سیریك این است تا با استفاده از توان و ظرفیت های آن بتواند با احیا و راه اندازی بخش های مختلف اقتصادی برای اشتغالزایی و شكوفایی منطقه گام های مثبت و سازنده ای بردارد.

شهرستان سیریك یكی از بندرهای صادراتی هرمزگان بوده كه علاوه بر واردات ، صادرات كالا بویژه دام و محصولات كشاورزی بوده كه سالانه از پایانه صادراتی آن صورت می گیرد و ظرف یكسال گذشته نیز شش هزار راس گوسفند به عمان و 12 تن یونجه به ارزش سه هزارو 705دلاربه امارات متحده عربی صادر شد.

ظرف یكسال گذشته بیش از80 هزار رأس دام سبك زنده از بنادر استان با هدف كمك به اقتصاد مرزنشینان و دامداران كشور و همچنین روان سازی فرآیند تجارت برون مرزی صورت گرفته است.

استان هرمزگان با بیش از دو هزار و 200 كیلومتر مرز دریایی دارای 72 بندرگاه كوچك و بزرگ فعال است كه از جمله نقاط اصلی صادرات دام سبك زنده در این استان، اسكله چند منظوره شهرستان سیریك است.

شهرستان سیریك با جمعیت 45 هزار نفری دارای سه شهر بندر كوهستك ، گروگ و سیریك و برخورداری از 120 كیلومتر مرز آبی و ساحلی در 175كیلومتری شرق مركز استان و در امتداد دریای عمان و سواحل مكران قرار دارد. ك/3

7195/6048