۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۲۳
کد خبر: 84788793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سیریک خواستار استقرار گمرک در این شهر بندری شد

بندرعباس - ایرنا - فرماندار سیریک گفت: با توجه به استقرار اداره بندر و دریانوردی سیریک در بندر چند منظوره این شهرستان لازم است هر چه سریع‌تر گمرک در این بندر مستقر شده و رویه‌های گمرکی سیریک افزایش یابد.

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، محمدرضا پاکروان در آیین و نشست استقرار اداره بندر و دریانوردی سیریک در بندر چند منظوره این شهرستان اظهار داشت: این اقدام در راستای سفر استاندار هرمزگان، اعضای شورای اداری استان به سیریک و برگزاری نشست شورای اداری در این شهر انجام می‌شود و این یکی از مصوبه های آن نشست برای تبدیل بندر چند منظوره سیریک به یکی از بنادر بزرگ است.

وی ادامه داد: بندر چند منظوره سیریک با وسعت ۸۶ هکتار بعد از شهید رجایی بزرگترین بندر هرمزگان محسوب می‌شود که تاکید داریم هر چه زودتر گمرک در این بندر مستقر شده و رویه‌های گمرکی در آن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: بنا شده این کار به سرعت انجام شود، همچنین برخی از کارهای روبنایی بندر چند منظوره سیریک باقی مانده که می توان به کارهای تاسیساتی در زمینه برق و ارتباطات برخط اشاره کرد که ظرف مدت زمانی ۲۰ روز آینده به سرانجام خواهد رسید و خواهیم توانست از این بندر صادرات غیر نفتی مانند قیر و میلگرد وسایر اقلام را انجام دهیم.

فرماندار سیریک گفت: از سویی تلاش داریم بخشی از صادرات بندر باهنر به بندر چند منظوره سیریک منتقل شود تا بر رونق اقتصادی افزوده شود که تحقق این کار منجر به اتفاق های خوبی خواهد شد.

پاکروان بیان کرد: همچنین این بندر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تأثیر بسیار خوبی بر معیشت مردم منطقه خواهد داشت و بر میزان فعالیت ۶۰ لنج فعال با قابلیت دریانوردی و حضور در آب‌های دور که در شهرستان فعال هستند خواهد افزود.

وی اضافه کرد: هر لنج ۲۰ تا ۲۵ خدمه دارد که از اهالی همین شهرستان هستند که با انجام صادرات از بندر چند منظوره سیریک درآمد بیشتری برای گذران زندگی خود و خانواده‌هایشان کسب خواهند کرد.

بندر چند منظوره سیریک در شرق هرمزگان و در شهرستان سیریک واقع شده است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

این بندر پس از بندر شهید رجایی بزرگترین بندر هرمزگان به لحاظ وسعت حوضچه و اراضی بوده و دارای موج شکنی به طول بازوی اصلی یک هزار ۴۳۰متر و طول بازوی فرعی ۸۹۰متر است.

همچنین ۲ دستگاه بیکن، یک پست اسکله رمپ فلزی با کاربری تجاری دارد و عمق حوضچه آن درحالت جزر کامل سه متر و ۷۰ سانتی متر و در حالت مد کامل پنج متر و هفت سانتی متر است.

این بندر دارای ۳۶ هکتار سطح حوضچه و ۵۰ هکتار اراضی پشتیبانی بوده که قرار گرفتن در راس الخط خلیج فارس و دریای عمان، نزدیکی به بندر خصب کشور عمان با فاصله ۵۷ مایلی، نزدیکی به معادن با کیفیت شن و ماسه میناب از مزیت های آن است و هم اکنون برای کاپوتاژ شن و ماسه به جزایز ایرانی خلیج فارس درحال استفاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha