۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81639870
T T
۰ نفر

رییس سازمان غذا و دارو:

كمبود سرم های تزریقی رفع شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81639870
كمبود سرم های تزریقی رفع شد

تهران- ایرنا- معاون وزیربهداشت و رییس سازمان غذا و دارو اعلام كرد:كمبود ها و محدودیت‌های ایجاد شده در توزیع سرم‌های تزریقی رفع شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند، گفت:‌به دنبال اقدامات و اصلاحات صورت گرفته، خط تولیدی كه از رده خارج شده بود از هفته گذشته با ظرفیت كامل، تولیدات لازم را انجام می‌ دهد و اكنون به هیچ عنوان مشكل تولید سرم‌های تزریقی را نداریم و محدودیت‌های توزیع آن برطرف شده است.

وی با تاكید بر اینكه این فرآورده، فرآورده‌ای است كه لزوما تزریقی بیمارستانی به شمار می آید به این موضوع نیز تاكید كرد كه بیش از یك ماه است، مشكل تولید سرم‌های تزریقی حل شده است و جای نگرانی برای بیمارستان‌ها و بیماران وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشكی ادامه داد: ممكن است برخی‌ تصور كنند كه لازم است به ذخیره سرم‌های تزریقی اقدام كنند اما چنین اقدامی به هیچ عنوان ضرورت ندارد.

دیناروند درباره برخی كمبودها و محدودیت‌های ایجاد شده در رابطه با دسترسی به سرم‌های تزریقی، گفت: از هفته گذشته توزیع محلول‌های حجیم تزریقی در داروخانه‌های منتخب، مجاز شده است.

وی افزود: از آنجا كه به دلیل مشكلات كیفیتی، یكی از خطوط اصلی تولید این دارو از بهمن سال گذشته از خط خارج شد به همین علت سازمان غذا و دارو توزیع این فرآورده را به ویژه در بیمارستان‌ها نظارت می كرد تا كمبودی در بازار ایجاد نشود.



**مشكل داروی سلسپت حل شد

رییس سازمان غذا و دارو درباره مشكلات بوجود آمده درباره داروی «سلسپت» نیز گفت: مشكل داروی سلسپت برای بیماران كلیوی نیز با واردات، حل شد.

دیناروند اظهار امیدواری كرد كه خط تولید این دارو به زودی بازسازی شود و تا آخر امسال ، دوباره داروی سلسپت در كشور تولید شود.

اجتمام**9188**1776
۰ نفر