هزینه خرید لوازم‌التحریر از نمایشگاه‌ها برای خانواده‌ها چقدر تمام می‌شود؟

تهران- ایرنا- نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس جنب و جوشی در میان خانواده ها به وجود آورده است و همه سعی دارند با توجه به وسعت مالی، برای فرزندان خود سنگ تمام بگذارند که نمایشگاه‌های ایران‌نوشت و زنگ مهر این امکان را برای آنان فراهم کرده است.

گروه جامعه ایرنا - تکاپوی خرید لوازم التحریر و کوله پشتی این روزها کاملا مشهود است و با وجود اینکه مدت زمان زیادی به مهرماه باقی نمانده است، مسئولان و دست اندرکاران چند روزی است با برپایی نمایشگاه هایی به کمک خانواده ها آمده اند تا با عرضه تولیدات داخلی ضمن حمایت از تولیدکنندگان، شرایطی فراهم کنند تا والدین با توجه به بضاعت مالی برای فرزندانشان وسایل مورد نیاز با کیفیت و قیمت مناسب را خریداری کنند.

مغازه‌های لوازم التحریر فروشی هم که در سه ماه تابستان خلوت بودند و کسی سراغی از آنها نمی گرفت، از یک هفته گذشته بسیار شلوغ شده اند و دانش آموزان که شور و اشتیاق رسیدن به سال تحصیلی جدید را دارند با ذوق و حوصله برای خرید وسایل مورد نیاز خود حتی گاهی در صف‌های طولانی می‌ایستند.

یک هفته مانده به آغاز سال تحصیلی نمایشگاه‌های مختلفی هم برای خرید لوازم التحریر بازگشایی شده است که دانش‌آموزان می‌توانند با هزینه‌ای به مراتب کمتر از مغازه و با تنوع بیشتر و در فضایی بازتر خرید کنند.

هزینه خرید لوازم‌التحریر از نمایشگاه‌ها برای خانواده‌ها چقدر تمام می‌شود؟

در این رابطه ۲ نمایشگاه ملی زنگ مهر در کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نوشت افزار ایرانی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شده است تا تولیدکنندگان و خانواده‌ها بتوانند در این فضا به خرید و فروش مشغول شوند.

نمایشگاه «زنگ مهر» با هدف عرضه کتاب، نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی، آموزشی، کمک‌آموزشی و اسباب‌بازی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ همه روزه ساعت ۱۴ تا ۲۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب دایر است.

در این نمایشگاه کانون پرورش فکری با بیش از ۳۰ قلم کالا از جمله کیف، دفتر، مداد، تراش و دیگر وسایل مورد نیاز دانش آموزان حضور دارد و علاوه بر محصولات کانون ۱۰۰ تولیدکننده به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

از محصولات مورد توجه در این نمایشگاه، عرضه محصولاتی است که با توجه به انیمیشن سینمایی موفق «بچه زرنگ» تولید شده است. این نمایشگاه، با هدف تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و معرفی محصولات باکیفیت و استاندارد کتاب و نوشت‌افزار ایرانی و اسباب‌بازی با حمایت انجمن ناشران آموزشی و اعضای انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور برپا شده است.

این رویداد فرهنگی با حمایت اتاق اصناف تهران، اعضای انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار، انجمن صنف اسباب بازی ایران و انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور در دو سالن به متراژ ۵ هزار متر واقع در سالن نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است.

«ایران نوشت» عنوان نمایشگاه دیگری است که با هدف افزایش سهم کالای ایرانی و واحدهای تولیدی اقدام به عرضه لوازم التحریر با کیفیت قابل قبول و ارزان تر از بازار کرده است.

این نمایشگاه که برای دهمین سال از ۱۵ شهریورماه در مصلای امام خمینی (ره) دایر شده تا ۳۱ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۲ پذیرای خانواده ها است . این نمایشگاه علاوه بر تهران در شیراز، مشهد، یزد، قم و تبریز هم در حال برگزاری است.

در دهمین دوره نمایشگاه بیش از ۱۰۰ مجموعه فعال در حوزه نوشت افزار در کنار یکدیگر حضور دارند و جدیدترین محصولات خود را به مخاطبان عرضه کرده اند که این محصولات در حوزه کاغذی مانند دفتر و دفتر یادداشت، در حوزه تحریر مانند مداد، خودکار و پاکن، در حوزه سراجی مانند کوله و کیف و در حوزه محصولات تلقی مانند کلاسور و پوشه دکمه‌دار است.

اما موضوع مورد توجه در این خصوص، هزینه‌ای است که خانواده‌ها برای رفتن به مدرسه فرزندان باید صرف کنند، چراکه لوازم التحریر از مهم‌ترین ابزار برای تحصیل دانش‌آموزان است که در چند سال اخیر با طرح‌، رنگ و مدل‌های مختلف وارد بازار شده است.

لوازم التحریر از عکس و عروسک شخصیت‌های کارتونی تا طراحی‌های گرافیکی متنوعی را شامل می‌شود که در واقع هرچه مدل و کیفیت این لوازم التحریر خاص‌تر و جدیدتر باشد، قیمت این لوازم افزایش می‌یابد و خانواده‌ها هزینه‌های بیشتری را متحمل می‌شوند.

در این راستا، خبرنگار ایرنا با حضور در نمایشگاه‌های خرید لوازم التحریر و برخی از مغازه‌های تهران از روند و فرآیند خرید خانواده‌ها اطلاعاتی به دست آورده و نظر خانواده ها را در رابطه با کیفیت و قیمت این وسایل جویا شده است که در ادامه می خوانید:

هزینه خرید لوازم‌التحریر از نمایشگاه‌ها برای خانواده‌ها چقدر تمام می‌شود؟

۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان لوازم التحریر برای فرزندانم خریده‌ام

مادر ۲ دانش‌آموز کلاس اولی و کلاس چهارمی که برای خرید لوازم التحریر به نمایشگاه زنگ مهر آمده بود، درباره قیمت لوازم التحریر به خبرنگار ایرنا گفت: خبر بازگشایی نمایشگاه زنگ مهر را از شبکه‌های مجازی دیدم و تصمیم گرفتم برای تنوع بیشتر محصولات و همچنین فضای بازتر به این مکان بیایم.

وی افزود: قیمت این نمایشگاه با بیرون تفاوت کمی دارد اما به هرحال تنوع خرید بالاتر است و برای من که ۲ فرزند دارم، همان میزان تخفیف هم مبلغ زیادی می‌شود. حدود ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا الان هزینه کیف و لوازم التحریر فرزندانم شده است.

انتخاب وسایل در نمایشگاه آسان‌تر است

کوروش فرزند کلاس چهارمی درباره خرید لوازم التحریر در نمایشگاه می‌گوید: انتخاب لوازم التحریر در نمایشگاه آسان‌تر از مغازه است چراکه اینجا تنوع بیشتر است و همه این وسایل در قفسه چیده شده و به راحتی می‌توان آنها را دید.

این دانش‌آموز ادامه می‌دهد: اما فقط قیمت دفتر و کتاب پایین است، لوازم خاص‌تر و جالب‌تر مانند قلک و مدل‌های جالب ظرف غذا همه بالای ۲۰۰ هزار تومان هستند. ای کاش این لوازم هم قیمت مناسب‌تری داشتند و می‌توانستیم همه را خریداری کنیم.

لوازم التحریرم بسیار زیبا هستند

داریوش پسر کلاس اولی درباره خرید این لوازم التحریر می‌گوید: کوله پشتی با طرحی که می‌خواستم پیدا نکردم اما دفترهایم را خریدم. لوازم التحریر من آنقدر زیبا هستند که دلم می‌خواهد زودتر به مدرسه بروم و آنها را به دوستانم نشان دهم.

از خریدم در نمایشگاه ایران نوشت راضی هستم

یکی دیگر از والدین که دارای دو فرزند خردسال و در سنین پیش دبستانی و دیگری دانش آموزان کلاس سوم است نیز از خرید لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز برای فرزندان خود از این نمایشگاه ابراز رضایت کرده و می گوید که توانسته این وسایل را با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول خریداری کند.

وی همچنین اظهار می دارد: فضای نمایشگاه و چیدمان لوازم التحریر در غرفه های جداگانه این امکان را برای بچه ها و والدین فراهم کرده تا با آرامش خاطر و متناسب با سلیقه خود، لوازم مورد نیاز را انتخاب کنند.

این مادر معتقد است که لوازم التحریر و کوله پشتی با قیمت های مختلف و متناسب با وضعیت مالی خانواده ها در این نمایشگاه عرضه شده و نکته قابل توجه اینکه هدف اصلی برپایی این رویداد فرهنگی که همانا حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی است هم محقق شده است.

۳ میلیون تومان خرید لوازم التحریر

پدر یک دانش‌آموز کلاس سومی که از نمایشگاه زنگ مهر برای فرزندش خرید می‌کند، درباره قیمت و تنوع این محصولات می‌گوید: قیمت اینجا با بیرون تفاوت چندانی ندارد، فقط کلاسور و یک نوع آبرنگ در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر بود اما مابقی لوازم با همان قیمت مغازه ها به فروش می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: مغازه‌ها این روزها جای سوزن انداختن هم نیست اما اینجا فرزندم می‌تواند همه وسایل را یکجا با آرامش خریداری کند. فرزندم قرار است که کیف سال قبل خود را استفاده کند و امسال فقط دفتر، خودکار، خط کش و پرگار و به طور کلی وسایل ضروری را خریداری کردیم که مبلغی حدود ۳ میلیون تومان برایم تمام شد.

وسایل با جنس معمولی خریدم

مادر یک دانش‌آموز کلاس دومی هم که بخشی از خرید خود را از مغازه‌ها و برخی از نمایشگاه زنگ مهر انجام داده‌ است، می‌گوید: هر وقت وسیله مناسب را دیدم، خریداری کردم.

وی ادامه می‌دهد: آنقدر که وسایل متنوع شده، دانش‌آموزان دیگر از هر وسیله‌ای استفاده نمی‌کنند و البته این موضوع می‌تواند زمینه چشم و هم چشمی را از همنین سنین پایین در میان فرزندان به وجود آورد.

این مادر می‌گوید: کیفیت لوازم التحریر اهمیت بسیاری دارد، برخی از جامدادی ها و حتی خودکارها اصلا قابل استفاده نیست و زود خراب می‌شود. وسایلی که من تهیه کردم از نظر کیفیت معمولی است، همچنین با وجود اینکه قرار است دخترم از کوله پشتی سال گذشته برای امسال هم استفاده کند اما با این حال ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید کردم و این درحالی است که سه ماه نگذشته همه دفترها و پاک کن و وسایل تمام می‌شود و دوباره باید خرید کنیم.

۳ میلیون تومان لوازم التحریر خریداری کردم

مادر ۲ پسر کلاس اولی و کلاس سومی که فرزندان خود را در مدرسه‌ای غیردولتی ثبت‌نام کرده است، می‌گوید: مدرسه برای پسر کلاس اولی‌ام ۱۲۰ میلیون و کلاس سومی‌ام ۱۴۰ میلیون دریافت کرده و به ما اعلام کرده که لوازم التحریر و کیف کوله پشتی را خود مدرسه یک مدل برای همه دانش‌آموزان تهیه می‌کند.

وی افزود: من فقط چند دفتر یادداشت و آبرنگ برای نقاشی آنها در خانه تهیه کردم که مبلغی حدود ۳ میلیون تومان شد.

هزینه خرید لوازم‌التحریر از نمایشگاه‌ها برای خانواده‌ها چقدر تمام می‌شود؟

۱۰ میلیون تومان برای لوازم رشته گرافیک هزینه کردم

پدر یک دانش‌آموز کلاس یازدهمی رشته گرافیک درباره خرید لوازم التحریر فرزند خود می‌گوید: تاکنون حدود ۱۰ میلیون تومان برای خرید لوازم نقاشی دخترم هزینه کرده ام، برخی از وسایل را باید از مغازه‌های خاص تهیه کنیم و اصلا در نمایشگاه‌ها وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: البته هنوز وسایلش کامل نشده و وقتی که به مدرسه برود، معلم برخی موارد را هم آن زمان معرفی می‌کند که دوباره باید تهیه کنم.

قیمت و تنوع محصولات نوشت افزار مناسب بود

مادر ۲ فرزند دختر در مقاطع پیش دبستانی و کلاس چهارم که از نمایشگاه نوشت افزار خرید کرده است، درباره قیمت این لوازم می‌گوید: قیمت نمایشگاه بسیار مناسب بود، کیف کوچک برای دختر پیش دبستانی‌ام حدود ۱۵۰ هزار تومان شد.

وی ادامه می‌دهد: برای هر۲ نفر آنها آبرنگ، دفتر، مداد، خودکار و مداد رنگی خریداری کردم و همه این‌ها حدود ۲ میلیون تومان شد. قیمت‌ها و تنوع محصولات در این نمایشگاه مناسب بود.

مدرسه غیردولتی لوازم التحریر یک مدل می‌دهد

مادر یک دانش‌آموز دختر که فرزندش در مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کند، درباره خرید لوازم التحریر می‌گوید: لوازم چندانی خریداری نکردم چراکه مدرسه خودش با ۶۰ میلیون تومانی که دریافت کرده است، لوازم التحریر در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

این مادر همچنین می گوید: فقط چند مداد با طرح متنوع برای دخترم خریدم چون علاقه بسیاری به آن شخصیت کارتونی داشت. اینکه مدرسه برای همه دانش‌آموزان با یک مدل لوازم را تهیه کند، خیلی بهتر است چراکه ممکن است خانواده‌ای وسایل گرانتری را بخرد و سایر دانش‌آموزان توان خرید نداشته باشند و دانش‌آموزان سرخورده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha