۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۲
کد خبر: 81641348
T T
۰ نفر
ايده هاي نخبگان در سازمان مديريت و برنامه ريزي بكار گرفته مي شود

سنندج- ايرنا- رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد جايي براي استفاده از نظريات و ايده هاي نخبگان و صاحبنظران باشد و در استان اين كار را خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهرام نصراللهي زاده روز چهارشنبه در جلسه شوراي اداري استان در سنندج افزود: سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد مغز و قلب توسعه استان باشد و قابليت و استعدادهاي منطقه را شناسايي كند.

وي با بيان اينكه اين سازمان نبايد به عنوان قلك دولت براي پرداخت پول به دستگاه ها ديده شود گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي بايد برنامه هاي توسعه را تدوين و زمينه هاي پيشرفت و توسعه استان را فراهم كند.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان اظهار كرد: در اين سازمان بايد از نظرات و ايده هاي نخبگان استفاده شود و با همت مضاعف براي جبران و اصلاح عقب‌ماندگي‌ها تلاش شود.

او با بيان اينكه بايد تمامي امكانات و توان را براي جهش اقتصادي در استان بسيج كنيم افزود: كردستان بايد در افقي ديده شود كه چرخ توسعه ملي را به چرخش درآورد و اين استان هم اكنون جزو استان هاي اول از حيث قابليت توسعه است.

نصراللهي زاده با اشاره به اينكه كردستان در افزايش قدرت ملي نقش موثري دارد و بايد به جايگاه واقعي خود برسد اظهار كرد: بنده معتقدم كه دوران عملگرايي در اين استان فرا رسيده و بايد مسائل اولويت دار و موثر در اولويت باشند.

وي افزود: هم اكنون براي اتمام پروژه هاي ناتمام استان 10 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است و براي اتمام ان بايد از ظرفيت هاي ديگر استفاده كرد.

معاون سابق برنامه‌ريزي استاندار كردستان نيز در اين آيين گفت: كردستان در مسير توسعه قرار گرفته است و با اعداد و ارقام فعلي، اتفاق خاصي كه مد نظر است در اين استان رخ نمي‌دهد و بايد بصورت ويژه مورد توجه باشد.

ارسلان ازهاري افزود: در قانون بودجه سال 93 در حدود 80 پروژه ملي بزرگ با بيش از 600 ميليارد تومان اعتبار وجود داشت كه بسياري از آنها از پيشرفت 97 درصدي و بالاتر برخوردار هستند.

در پايان اين جلسه از خدمات ارسلان ازهاري معاون برنامه ريزي استاندار كرستان تقدير و بهرام نصراللهي زاده به عنوان رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان منصوب شد.

بهرام نصراللهي زاده متولد سال 1347 و داراي مدرك دكتراي جغرافياي سياسي و ژئوپليتيك از اساتيد دانشگاه هاي استان است كه چندين پست سياسي و اجرايي در كارنامه كاري وي ديده مي شود.

سازمان مديريت و برنامه ريزي در دولت هاي نهم و دهم منحل شد و اين سازمان در قالب معاونت نظارت راهبردي رييس جمهوري فعاليت مي كرد.

پيش از اين ارسلان ازهاري رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان را بر عهده داشت و پس از انحلال نيز در طول 9 سال اخير معاونت امور اقتصادي و برنامه ريزي استانداري كردستان بر عهده وي بود.ك/2

7348/1904