۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۵۶
کد خبر: 81641804
T T
۰ نفر
ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای ایثارگران ماموریت مهم بنیادشهید است

یزد - ایرنا - قائم مقام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای ایثارگران جزو ماموریت های مهم این نهاد است.

به گزارش ایرنا، محسن انصاری چهارشنبه شب در دیدار با استاندار یزد افزود: هم اكنون 150 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند و سالانه 40 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند كه برای اشتغال آنان باید تمهیداتی اندیشیده شود.

این مسوول اظهار كرد: برای تحقق این هدف مهم فعالیت های خوبی با همكاری دولت و مسوولان انجام گرفته و باید امسال بیشتر شود.

انصاری با قدردانی از همكاری مسوولان استان یزد در ایجاد اشتغال جامعه ایثارگری و همچنین در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاكید كرد: خانواده های شاهد و ایثارگران حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: از مجموع 24 هزار فرصت شغلی ایجاد شده در یكسال گذشته 50 درصد مربوط به خود اشتغالی ایثارگران بوده است.

انصاری با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خاطرنشان كرد: نشر كتاب، بیان خاطرات و همچنین ساماندهی گلزارهای شهدا از راه های مهم ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت است.

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: حفظ كرامت خاندان شهدا و ایثارگران باید همواره مد نظر جدی مردم و مسوولان قرار گیرد و بدون شك امنیت و آسایش كنونی میهن اسلامی مرهون ایثارگری این عزیزان و صبر و استقامت خانواده های آنان است.

سید محمد میر محمدی افزود: همه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه دارند قدردان جامعه ایثارگران باشند و به این عمل افتخار كنند.

قائم مقام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در همایش مسوولان و كاركنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: ارتقای توانمندی های ایثارگران یك اولویت است و اجرایی آن نیازمند عزم جدی است و این ارتقا باید در حوزه مختلف فرهنگی، اعتقادی و معیشتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: تحقق این ماموریت منجر به خودكفایی در بخش های مختلف است و برای این منظور در بنیاد شهید طرح و برنامه های مناسبی پیش بینی شده است .

این مسوول گفت: از دیگر اولویت ها و ماموریت های مهم این نهاد مقدس انجام فعالیت های گسترده فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و انتقال پیام انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) به نسل های آینده است.

انصاری گفت: اگر پیام و اهداف شهیدان و ایثارگران به عنوان اولویت به نسل جوان منتقل نشود قطعا در آینده ممكن است آن پیام ها از بین رفته و حتی مورد تحریف و تخریب قرار گیرند .

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور اظهار داشت: باید در یك كار جدی فرهنگی و با همكاری مردم و دستگاه های اجرایی شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

انصاری خاطر نشان كرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران یك نهاد فرهنگی و ایثارگری و سازمانی جهادی و انقلابی است نه سازمانی اداری و لذا باید تفكر جهادی و انقلابی در آن حاكم باشد .

نماینده ولی ففیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره هجمه فرهنگی دشمن، ارتقای سطح فرهنگی و اعتقادی جوانان را لازم و ضروری خواند و گفت: با توجه به تاكید مقام معظم رهبری، مسائل فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همه مسئولان باید در این راستا تلاش وافری داشته باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری با تاكید بر معضل اشتغال از تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خودكفایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران قدردانی كرد و افزود: بنیاد باید به ‌جای مساعدت‌های مالی نظارت كند تا این خانواده‌ها بتوانند با اشتغال‌زایی خود اكتفا شوند.

آیت‌الله ناصری همچنین توجه به مسائل درمانی جانبازان و والدین شهدا را خواستار شد و اضافه كرد: به علت كهولت سن هر روز بر مشكلات والدین شهدا افزوده می‌شود، جانبازان نیز هنوز عوارض ناشی از مجروحیت‌های شیمیایی و اعصاب و روان را به همراه دارند و ما وظیفه داریم نسبت به حل مشكلات درمانی آنان اقدام كنیم.

امام‌جمعه یزد با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان از مسئولان دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواست به این مهم توجه كنند و نظارت دقیقی بر آموزش آینده‌سازان ایران اسلامی داشته باشند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین و مدیران كل این بنیاد كه به استان دارالعباده یزد سفر كرده‌اند با حضور در مسجد روضه محمدیه بر تربت پاك حضرت آیت‌الله صدوقی سومین شهید محراب با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، ادای احترام كردند.

انصاری در ادامه با حضور در گلزار شهدای خلدبرین با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای استان یزد ادای احترام كرد.

استان یزد با یك میلیون و 70 هزار نفر جمعیت سه هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است .ك3

7536/8068**1613
۰ نفر