۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۴
کد خبر: 81643262
T T
۰ نفر
آیت الله علم الهدی:  مشكلات كشور تنها با لغو تحریم ها حل نمی شود

مشهد – ایرنا – امام جمعه مشهد گفت: از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریكا تاكنون نزدیك به 36 سال می گذرد كه ایران در محاصره تحریم های مختلف قرار دارد لذا نمی توان گفت كه مشكلات فعلی كشور با لغو تحریم ها حل می شود.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی اظهار كرد: این روزها مساله تحریم ها و لغو آنها محور اصلی همه بحث های سیاسی در كشور شده است.

وی بیان كرد: قطعا در اینكه تحریم ها مخرب بوده ، جای تردید نیست و اینكه بگوییم تحریم ها اثری نداشته مثل این است كه بگوییم بمباران رژیم بعث عراق هیچ خرابی در كشور به بار نیاورد.

وی اظهار كرد: از رسانه ها می خواهم كه این گفته من را در مورد تحریم ها به درستی منعكس كنند زیرا در خطبه های نماز جمعه هفته قبل گفتم كه امام راحل یك آزادی خواه اسطوره ای در تاریخ و یك زمینه ساز جهانی سازی اسلام بود اما رسانه های معاند به گونه ای دیگر از بنده نقل قول كردند.

وی خاطر نشان كرد: رسانه های دشمن و این دست نوشته های منافقین و برخی سایت ها به نقل از بنده گفتند كه فلانی گفته 'امام آزادی خواه نبوده است' این كار آنها عین نفاق و جنایت آن هم از نوع بی عرضگی و غیرانسانی اش می باشد.

امام جمعه مشهد اظهار كرد: قطعا تحریم ها اثر مخرب خود را بر اقتصاد كشور گذاشته اما باعث استیصال و بیچارگی كشور و ملت ما نشده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینكه تحریم ها متعلق به امروز نیست بلكه از ابتدای انقلاب، ایران در تحریم قرار داشته است؛ افزود: در هشت سال دفاع مقدس كشورمان كاملا در تحریم اقتصادی قرار داشت به گونه ای كه حتی كشورهای خارجی سیم خاردار به ما نمی فروختند چه رسد به توپ و اسلحه.

وی بیان كرد: ما در مقابل عراق با دست خالی جنگیدیم اما در نهایت بعد از هشت سال موشك ساز شدیم و به پیشرفت های مختلف در عرصه های علم و فناوری دست یافتیم و روز به روز به اقتدار و صلابت كشور ما افزوده شد.

آیت الله علم الهدی افزود: پس از انقلاب اسلامی ، ایران بالاترین رشد فناوری و علم را در زمینه نانو، هوافضا، انرژی هسته ای و در بسیاری از عرصه های علمی دیگر داشته و حتی در برخی زمینه های علمی یا فناوری امروز رتبه چهارم یا هفتم دنیا را دارد و همه این موفقیت ها را در دل تحریم ها بدست آورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: هر چه صدور انقلاب اسلامی به كشورهای دیگر دامنه گسترده تری پیدا می كرد و بیداری اسلامی در كشورهای منطقه شكوفا می شد، تحریم های دشمن علیه نظام ما بیشتر می شد.

وی گفت: آنچه تاكنون ایران اسلامی را در مقابل تحریم های اقتصادی موفق نگهداشته عنایت پروردگار و دعاهای نیمه شب آن پس پرده نشین غایب بوده؛ پس چگونه است كه برخی همه این عنایات را نادیده می گیرند و حل همه مشكلات را به لغو تحریم ها معطوف می كنند.

امام جمعه مشهد در ادامه به تشریح نظام رفتاری در مقابل كفار براساس اصول سبك زندگی اسلامی پرداخت و گفت: یكی از خطرات توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حشر و ارتباط با بیگانگان آن هم از نوع مستقیم با دنیای كافران است.

آیت الله علم الهدی افزود: قبل از پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نظام رفتاری با كفار قابل كنترل بود اما اكنون شرایط به كلی تغییر كرده و كنترل رفتار با بیگانگان بسیار دشوار شده است.

وی با بیان اینكه دو نظریه دینی در ارتباط با كفار و بیگانگان مطرح است، گفت: در نظریه اول ارتباط و زندگی مسالمت آمیز و تساهل و تسامح با كفار مطرح است كه با مبانی دینی سازگار نیست و طرفداران این نظریه مقابله با آن را خشونت و انحصارطلبی می دانند.

وی اظهار كرد: در حالی كه برخی نقطه مقابل تساهل و تسامح با كفار را خشونت طلبی تلقی می كنند، در واقع نقطه مقابل این نظریه صلابت و مقاومت دینی است.

امام جمعه مشهد گفت: رفتار مسالمت آمیز با كفار مرز دارد و بهترین ملاك برای تشخیص حد و مرز این رفتار آیات قرآن است كه به صراحت این حد و حدود تعیین شده و براساس آن عذاب الهی برای خاطیان وجود خواهد داشت.

وی افزود: در قرآن كریم كفار به دو دسته تقسیم شده اند، دسته اول كسانی هستند كه نه با مسلمانان جنگ دارند و نه می خواهند زندگی آنان را نابود كنند لذا بنا به دستور خداوند زندگی و رفتار مسالمت آمیز با این دسته از كفار در حد خوشرفتاری كردن و دادن حق شان به آنان اشكالی ندارد.

وی ادامه داد: دسته دوم از كفار كسانی هستند كه به خاطر دین با مسلمانان می جنگند و می خواهند زندگی و دین آنان را از بین ببرند و در مذاكرات اشان می گویند كه گزینه نظامی روی میز است، خداوند ارتباط مومنان با این گروه را نهی كرده و فردی را كه از این فرمان سرپیچی كند، مستحق عذاب الهی دانسته است.

وی بیان كرد: در مقام تبیین زندگی مسالمت آمیز با دسته اول كفار كه ضرری برای مومنان ندارند، خداوند حد و مرز تعیین كرده به گونه ای كه هرگز نباید با آنان طرح دوستی و رفاقت ریخت در غیر این صورت عذاب الهی در انتظار فرد خاطی خواهد بود.

وی اظهار كرد: نباید با كافران آمریكایی و اروپایی و ... دست داد و بنا به نص صریح قرآن این افراد كه طرح دوستی با كفار بریزند گرفتار عذاب الهی خواهند شد و خداوند این افراد را هدایت نمی كند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در نظریه دوم نظام رفتاری با كفار، تنازل در مقابل دشمن یا بیگانگان به خاطر ترس یا مصلحت اندیشی نادرست شمرده می شود؛ قرآن می فرماید؛ خداوند آن دسته از كسانی كه در دلشان بیماری تردید نسبت به خداوند و اتكای الهی دارند و از ترس به سمت دشمن می روند، را هدایت نمی كند.

آیت الله علم الهدی اظهار كرد: اگر این افراد مسالمت با دشمن را از خدا، پیغمبر اسلام و جهاد مهمتر می دانند به فرموده قرآن، عذاب الهی در انتظارشان است.

وی خاطر نشان كرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ارزشمند در سالگرد ارتحال حضرت امام راحل اصول ایشان را تبیین كردند كه در اصل دوم بر اتكا و اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت های مستكبر جهانی تاكید شده است.

وی بیان كرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اشان تاكید كردند كه همواره مشكلاتی در اداره ممكلت و امور مردم وجود دارد اما این مشكلات نباید با ذلت پذیری مسوولان در مقابل مستكبران و سایر ملتها حل شود بلكه باید به تقویت توانمندیهای درونی توجه كرد.

وی اظهار كرد: مسوولان، برنامه ریزان و مجریان كشور باید برای اداره كشور سه اصل مهم قرآن كریم، اصول امام راحل و رهنمودهای رهبری را مدنظر قرار دهند زیرا تنها حربه برای بی تاثیر كردن تحریم ها پیروی از این سه اصل است.

7489/1211
۰ نفر