۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۲
کد خبر: 81643307
T T
۰ نفر

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت : تنفر از استكبار جهاني براي هميشه در دلهاي مومنان شعله مي كشد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اروميه افزود: استكبار جهاني و آمريكاي جنايتكار با همراهي عربستان ملحد در كشورهاي مختلف اسلامي مسلمانان را قتل و عام مي كنند و ما مسلمانان نيز وظيفه داريم كينه و نفرت خود را از اين كشورها تا ابد در قلبهايمان نگهداريم.

وي اضافه كرد: امريكا و هم پيمانانش در كشورهاي عراق، سوريه، يمن، ميانمار، افغانستان، فلسطين، مصر و ليبي مسلمان كشي مي كنند كه اين كارها تنفر مسلمانان را از اين كشورها روز به روز بيشتر مي كند.

وي اظهار كرد : هركسي آمريكا را دوست داشته باشد بداند در روز قيامت نيز با سردمداران اين كشورها محشور مي شود و عاقبت او، عاقبت سردمداران اين كشورها خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به نزديك شدن به ماه مبارك رمضان ادامه داد: در دين اسلام هر كسي از دستورات خداوند متعال نافرماني كند خداوند نعمت هايش را از او دور مي كند و روزه ماه مبارك رمضان نيز نعمتي بي نهايت براي ماست كه نبايد از آن غافل شويم.

امام جمعه اروميه با اشاره به اينكه اگر كسي نتواند روزه بگيرد، نبايد آن را علني كند، افزود: اگر كسي روزه اش را در انظار عمومي بخورد، گناه كرده است و بالاتر از آن، انسان نبايد در مقابل معصيت خود لجاجت كند و اگر اين كار را بكند جاي او جهنم است .

وي همچنين در بخش ديگري با اشاره به اهميت وصيت پيش از مرگ براي هر مسلمان و سفارش بزرگان دين در اين خصوص اظهار كرد: در برخي مواقع ديده شده است كه بعضي افراد در وصيت خود بين فرزندان فرق مي گذارند و كينه و نفرت را بعد از فوت در بين فرزندان ايجاد مي كنند كه اين امر در دين اسلام نهي شده است.

نماز جمعه اين هفته با حضور پرشور نمازگزاران در آخرين جمعه ماه شعبان برگزار شد.

6009/2093