۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۴۳
کد خبر: 81643537
T T
۰ نفر
جواز تاسيس سومين شهرك صنعتي  خصوصي استان اردبيل در گرمي مغان صادر شد

اردبيل- ايرنا - با حضور مسوولان استاني و شهرستاني جواز تاسيس شهرك صنعتي خصوصي قهرمان در گرمي مغان بعنوان سومين شهرك صنعتي خصوصي استان اردبيل به مجري و سرمايه گذار اين شهرك اعطا شد.

به گزارش روز چمعه ايرنا، پيش از اين دو شهرك صنعتي غيردولتي در نمين فعال بوده و شهرك شيرآلات قهرمان در گرمي مغان سومين شهرك صنعتي خصوصي استان است كه جواز تاسيس آن اعطا مي شود.

در مراسم اعطاي جواز تاسيس اين شهرك به قهرمان نيكجو، مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان اردبيل گفت: از 36 شهرك صنعتي غيردولتي كشور 53 مورد داراي جواز تاسيس مي باشد.

وي از وجود 60 هزار بيكار در استان و اشتغال هزاران نفر در شهرك هاي صنعتي خصوصي استان خبر داد و برگزاري هشت تور صنعتي،اخذ گواهي واحد خدمات سبز سال 93 از رياست سازمان حفاظت محيط زيست براي شهرك صنعتي شماره دو اردبيل و معرفي 10 برند حلال در حوزه محصولات لبني استان را از عملكردهاي شهركهاي صنعتي استان اردبيل اعلام كرد.

اين مسوول با قدرداني از ادارات ثبت اسناد و املاك استان از اخذ اسناد مالكيت تفكيكي به چهار شهرك صنعتي در سطح 186 هكتار خبر داد و اظهار داشت:در حال حاضر مجموع اراضي شهرك هاي صنعتي خصوصي و دولتي گرمي مغان به 70 هكتار مي رسد.

مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان اردبيل درآمد شهرك هاي صنعتي استان در سال 93 را 110 ميليارد و 3000 ميليون ريال اعلام كرد و گفت:70 درصد آن براي تكميل زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي استان هزينه مي شود.

ايراهيم فريدي با اشاره به واگذاري 37 هكتار از اراضي شهرك هاي صنعتي استان به كارآفرينان،اعتبارات استاني شهرك هاي صنعتي را كم دانست و تلاش فرمانداران براي افزايش آن را خواستار شد.

وي از قهرمان نيكجو مجري و سرمايه گذار كارخانه شيرآلات بهداشتي و صنعتي قهرمان در گرمي مغان به عنوان قهرمان كشوري ياد كرد و استقبال مسوولان از كارآفرينان را ضروري دانست.

محمورعلايي فرماندار گرمي مغان نيز از صدور سند مالكيت شهرك صنعتي غيردولتي قهرمان تا يكهفته ديگر خبر داد و گفت:زندگينامه قهرمان نيكجو به صورت كتابي براي معرفي اين نخبه اقتصادي منتشر خواهد شد.

وي با تشكر از مسوولان قبلي و فعلي استاني و شهرستاني به خاطر حمايت از قهرمان نيكجو افزود:اگر اين سرمايه گذار بجاي صرف 350 ميليارد ريال براي احداث كارخانه، ثروت خود را به بانك مي سپرد ماهانه 6500 ميليون ريال درآمد حاصل مي كرد.

وي عشق به وطن و ايجاد اشتغال را انگيزه قهرمان براي سرمايه گذاري در گرمي مغان دانست.

علايي همچنين در خصوص منطقه آزاد تجاري صنعتي استان اردبيل نيز گفت: لايحه مربوطه با عنوان لايحه منطقه آزاد اردبيل- دهلران به مجلس ارائه شده و اميد مي رود با تلاش نمايندگان به تصويب برسد.

وطندوست مسوول روابط عمومي شهرك صنعتي خصوصي قهرمان نيز ميزان اشتغالزايي اين شهرك در فاز نخست را 720 نفر اعلام كرد و از تكميل 90درصد تاسيسات و ابنيه شهرك خبر داد.

وي همچنين با اشاره به تكميل كارخانه توليد بتون قهرمان در حاشيه شهرك صنعتي مربوطه گفت:اين كارخانه با صرف بيش از 10 ميليارد ريال سرمايه با توان توليد 60 متر بتون در دقيقه و امكان بتون ريزي تا طبقه ششم احداث شده است.

در ادامه اين جلسه جواز تاسيس شهرك صنعتي غيردولتي قهرمان به مجري و سرمايه گذار اين شهرك اعطا و با حضور اعضاي جلسه در شهرك قهرمان، كارخانه بتون ريزي قهرمان افتتاح و از ميمانان با صرف ناهار در مسجد روستاي بيلداشي پذيرايي شد.

كارخانه شيرآلات بهداشتي صنعتي قهرمان در سطح 30 هكتار در حاشيه روستاي بيلداشي بخش مركزي گرمي مغان احداث مي شود.

گرمي مغان با 91 هزار نفر جمعيت به فاصله 110 كيلومتر در شمال اردبيل واقع شده است.

7124/6016