۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81644172
T T
۰ نفر
تاكید دمشق بر توانایی حمله به تروریستها در سراسر سوریه

تهران - ایرنا - فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه بر توانایی دمشق در حمله به گروهك های تروریست در سراسر این كشور تاكید كرد.

فیصل مقداد در گفت وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: با توجه به توانایی های ارتش سوریه و كمك های دریافت شده از سوی همپیمانان، مطمئن هستیم كه می توانیم تروریستها را در سراسر سوریه در هم بكوبیم.

وی با اشاره به این كه دولت و مردم سوریه طی بیش از چهار سال جنگ و درگیری بدترین فشارهای نظامی را به خود دیده است، خاطرنشان كرد: دمشق هم اكنون با خطر كمتری روبرو است و مناطق اصلی واقع در غرب سوریه امن تر شده است. مقداد ادامه داد: دمشق در گذشته در معرض تهدید مستقیم قرار داشت اما بطور حتم هم اكنون در معرض چنین تهدیدی قرار ندارد و حمص، حماه و قلمون نیز در امنیت بسر می برند.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح كرد: ائتلاف جدید برقرار شده میان عربستان، تركیه و قطر با حمایت غرب به گروهك های تروریست در نبرد با نیروهای دولتی قدرت جدیدی بخشیده است؛ تروریست ها به پیشروی هایی دست یافته اند اما ارتش سوریه تجدید نیرو كرده و پیش بینی ها خوب است.

وی با بیان این كه دو عامل باعث شده كه ما خوشبین باشیم، گفت: اولا قدرت و روحیه ارتش سوریه افزایش یافته و ثانیا ما از سوی همپیمانان خود یعنی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و حزب الله كمك هایی دریافت كرده ایم.

از سوی دیگر فیصل مقداد ابراز امیدواری كرد كه پس از انتخابات پارلمانی تركیه كه به رجب طیب اردوغان رییس جمهور این كشور ضربه وارد كرد، روابط میان دمشق و آنكارا بهبود یابد و گروهك های تروریستی از تركیه بیرون رانده شوند.

وی درباره همكاری ها با عراق نیز گفت: ما با بغداد به منظور نبرد با داعش در حال بهبود همكاری و هماهنگی بسر می بریم و از هر گونه هماهنگی میان دو دولت دریغ نخواهیم كرد، هر چند فشارهایی از سوی آمریكا و كشورهای اروپای غربی برای پیشگیری از به وجود آمدن این هماهنگی در جریان است.

خاورم **6002** 1487 **1275