۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸
کد خبر: 81645841
T T
۰ نفر

چهار مامورنما در اراك دستگیر شدند

۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸
کد خبر: 81645841
چهار مامورنما در اراك دستگیر شدند

اراك-ایرنا- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی، از دستگیری چهار مامور نما در این استان خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید احمد خسروی افزود: هفته گذشته پلیس امنیت عمومی از فعالیت چند جوان كه از عنوان پلیس استفاده می كردند مطلع و موضوع به صورت ویژه در دستور كار قرار گرفت.

وی بیان كرد: با تحقیقات فنی و تخصصی پلیس، در این رابطه دو جوان دستگیر و در بازرسی از آنها یك سدتگاه بی سیم كشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی ادامه داد: در بازجویی های اولیه متهمان دستگیر شده به همكاری با دو فرد دیگر اعتراف كه این افراد نیز دستگیر و از آنان یك دستگاه بی سیم دیگر به دست آمد.

سرهنگ خسروی گفت: تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد و اخبار تكمیلی این جریان اعلام می شود.

وی، بر هوشیاری شهروندان در برابر مامور نماها تاكید كرد و افزود: چنانچه فرد یا افرادی خود را مامور سازمان‌های نظامی یا انتظامی معرفی كرده و یا تقاضای بازرسی از افراد و وسایل آن ها را داشتند، مردم باید از مامور بودن آن ها اطمینان حاصل كنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی اظهار كرد: سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی، از سهل‌انگاری، غفلت و نداشتن مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی مبادرت به اخاذی و سرقت می‌كنند.

سرهنگ خسروی ادامه داد: برابر دستور العمل رسمی ناجا، تمام ماموران پلیس با لباس نظامی و با لباس شخصی، حتی بدون درخواست فردی كه مورد بازرسی قرار می‌گیرد، مكلف به نشان دادن كارت شناسایی خود هستند و این حق مسلم شهروندان است.

وی گفت: در صورت ارایه كارت از سوی ماموران آن را بدون عجله و با دقت لازم بررسی كنید، زیرا بعضی از سارقان حرفه‌ای ممكن است كارت شناسایی جعلی داشته باشند كه با دقت لازم تفاوت آن ها با كارت‌های واقعی معلوم می شود.

وی، از مردم خواست: بدون اطمینان از هویت واقعی یك مامور، در منازل و خودروهای خود را به روی هر فردی باز نكنند و اجازه ندهند هر كسی به حریم شخصی آن ها وارد شود.

از ابتدای امسال تاكنون سه فقره سوء استفاده با عنوان و لباس پلیس برای اخاذی از افراد در استان مركزی صورت گرفته كه هر سه مورد كشف شده است.



*** دستگیری سارق ساختمانهای نیمه كاره در خمین

فرمانده انتظامی خمین نیز از دستگیری سارق ساختمان های نیمه كاره توسط كارآگاهان پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد علی گودرزی افزود در همین راستا و در پی وقوع سرقت از ساختمان های نیمه كاره ، پلیس شهرستان رسیدگی سریع به موضوع را در دستور كار خود قرار داد.

این مقام انتظامی اظهار: در روند تحقیقات، فعالیت های مشكوك جوانی 27 ساله ظن ماموران را برانگیخت و تحقیقات تكمیلی همزمان با كنترل نامحسوس ازمتهم آغازشد.

سرهنگ گودرزی بیان كرد: پیگیری شبانه روزی كارآگاهان پلیس نتیجه داد و متهم در حال حمل وسایل سرقتی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات تخصصی پرونده به 6 فقره سرقت از ساختمان های نیمه كاره خمین اعتراف كرد و پس از معرفی به دادسرا، با قرار مناسب قضائی روانه زندان شد.

وی اظهار كرد: سهل انگاری مالكان ساختمان های نیمه كاره، در بكارگیری نگهبان و كنترل مسیرهای ورود به محوطه یكی از مهم ترین دلایل بروز سرقت از این اماكن است.

خمین با 110 هزار نفر جمعیت، در جنوب استان مركزی و در فاصله 60 كیلومتری اراك قرار دارد.ك/1

7277/6199/6012/3005