كاركرد فرهنگي و هنري مساجد پس از پيروزي انقلاب اسلامي افزايش داشته است

بندرعباس- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان با بيان اينكه مساجد تنها يك مكان ديني و مذهبي نيست، گفت: به بركت پيروزي انقلاب اسلامي، كاركرد فرهنگي و هنري مساجد طي سي سال اخير افزايش چشمگيري يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا درويش نژاد يكشنبه شب درهمايش طلايه داران تبليغ، سربازان ولايت كه با حضور ائمه جمعه هرمزگان در ميناب برگزار شد، اظهار داشت: نمونه برجسته افزايش كاركرد فرهنگي و هنري مساجد، ايجاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري در جوار مساجد مي‌باشد.

وي افزود: با ايجاد كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد، علاوه بر تربيت نيروي انساني فرهنگي، توليدات متعدد و متنوعي با رويكرد فرهنگي را شاهد هستيم.

درويش‌نژاد با اشاره به نقش مهم روحانيت در مساجد، گفت: روحانيون مي‌توانند با بكارگيري شيوه‌هاي متنوع، جذاب و تازه، فرهنگ اسلامي را در بين كودكان و نوجوانان ترويج دهند و با آشنا كردن نسل جوان با مباني دين مبين اسلام، تبليغات منفي دشمنان را خنثي كنند.

مديركل ارشاد هرمزگان خاطرنشان كرد: مساجد مراكز توليد نيروي انساني متعهد و مقيد به اصول اسلام و نظام مي‌باشد و نقش امامان جماعت در جهت دهي و غنابخشي به اين حركت بسيار اساسي و قابل توجه مي‌باشد.

وي حمايت از برنامه‌هاي فرهنگي و هنري مساجد را از اولويت‌هاي اداره كل ارشاد هرمزگان دانست و گفت: اين حمايت‌ها كه به صورت مادي و هم معنوي مي‌باشد با هماهنگي دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و امامان جماعت صورت مي‌پذيرد.

هم اكنون 850 كانون فرهنگي و هنري در مساجد استان فعال هستند كه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان امسال 150 كانون جديد نيز تاسيس مي شود.ك/3

7198/ 6048