۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷
کد خبر: 81646782
T T
۰ نفر
سناریوی داعش در شمال لبنان همزمان با آغاز ماه رمضان

بیروت – ایرنا – یك سركرده گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره اعلام كرده است كه « داعش» قصد دارد در روز اول ماه رمضان در استان شمالی لبنان مرتكب جنایتی تروریستی علیه ارتش این كشور شود.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر روز دوشنبه نوشت كه این سركرده جبهه النصره در پایگاه خود در تویتر با عنوان « اس الصراح فی الشام» افزود: اطلاعات موثقی در دست است كه داعش برای عملیاتی بزرگ در طرابلس در اول ماه رمضان علیه ارتش لبنان آماده می شود.

وی ادامه داده است: این عملیات احتمالا زیر نظر ابوقتاده عراقی كه از استان الرقه سوریه به لبنان آمده تا باندهای خفته را فعال كند، انجام می شود.

ابوقتاده اكنون در منطقه حی الرمل در شهر طرابلس در شمال لبنان به سر می برد.

«اس الصراع فی الشام » عنوان مستعار یك سركرده گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره است كه ابو محمد صالح الحموی نام دارد و اكنون امیر شرعی این گروه در استان حماه سوریه است.

گفته می شود كه او روابطی گسترده با سركردگان گروه تروریستی تكفیری داعش داشته و در گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره به عنوان « داعشی» شناخته می شده اما گویا مدتی است كه « توبه » كرده است.

گروه های تروریستی تكفیری از جمله جبهه النصره و داعش با وجود تلاش های آمریكا، اسراییل ، آل سعود، تركیه و قطر برای جمع كردن آنها زیر یك چتر، همچنان نمی توانند یك دیگر را تحمل كنند و به تازگی سناریوهای همدیگر را فاش می كنند.

روزنامه لبنانی السفیر نوشت كه این اقدام یك سركرده گروه تروریستی تكفیری داعش مشكوك و تردید آمیز است كه می تواند در چارچوب رقابت بین این دو گروه باشد.

السفیر افزود: هدف دیگر این سركرده جبهه النصره می تواند ایجاد هراس و ترس باشد تا پیامدهای امنیتی آن بر نبردهای رزمندگان مقاومت در بلندی های القلمون و شهرك عرسال تاثیر بگذارد.

رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش عربی سوریه در چند هفته گذشته توانسته اند ضربات سخت و سنگینی را به دو گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره و داعش در منطقه القلمون و بلندی های شهرك عرسال وارد كنند و چند صد كیلومتر از مناطقی را كه این دو گروه اشغال كرده بودند، آزاد سازند و امنیت شهرك ها و روستاهای مرزی دو كشور را افزایش دهند.

خاورم ** 1324