۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۳
کد خبر: 81648941
T T
۰ نفر
پرهیز شهرداری از فعالیت های نمایشی/دستگاه زباله سوز چینی خریداری نشود

تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهاركرد: به دلیل حساسیت موجود و نزدیكی انتخابات مجلس شورای اسلامی باید از هر گونه كار نمایشی پرهیز كرده و بر اساس مصوبات شورا پیش رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه دانشور روز سه شنبه در جریان یكصدو شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری تهران آماری مبنی بر وجود 200 هزار نفر محتاج اعلام كرده كه در حال شناسایی 500 تا 600 خانواده ثروتمند است كه به این افراد كمك كند.

وی گفت: منبع این آمار كجاست ؟ چرا چنین آماری در سازمان رفاه شهرداری وجود ندارد.

دانشور با بیان اینكه در دو سال گذشته چندین بار از شهرداری تهران آمار كودكان كار را خواسته ایم افزود: شهرداری تهران در این مدت نتوانسته است آماری از كودكان كار ارایه دهد حال چگونه است كه از وجود 200 هزار محتاج سخن می گوید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه طرح كمك به فقرا مانند طرح هبه كه در گذشته در شهرداری تهران اجرا شد ناكارآمد است گفت: در گذشته برای اجرای طرح هبه هیچ كمكی از سوی مردم دریافت نكرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ریاست شورا خواست تا رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) برای ارایه گزارشی از وضعیت نیازمندان در صحن شورای شهر حاضر شود.



* پروژه تخریب پل روبروی پارك ساعی باید متوقف شود

عبدالحسین مختاباد عضو دیگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه هر روز مطلب جدیدی از فعالیت های شهرداری آگاه می شویم، گفت: پل روبروی پارك ساعی پلی تاریخی است و چند نسل در آن خاطره دارند كه باید این پل حفظ شود.

وی همچنین از ریاست شورای شهر خواست تا شهرداری را ملزم كند در اجرای پروژه ها با كمیسیون های تخصصی شورای شهر مشورت كند.

مختاباد در ادامه نظافت شهر را نامتناسب عنوان كرد و افزود: در هیچ كجای دنیا بزرگراه ها با جاروب تمیز نمی شوند اما در تهران این امر اتفاق می افتد.



* شورای شهر در اجرای پروژه مصلای تهران از شهرداری حمایت می كند

اقبال شاكری رییس كمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه این جلسه با اشاره به تكمیل پروژه مصلا با حضور شهرداری تهران گفت: برای اینكه این پروژه مسیر قانونی خود را طی كند شورای شهر با مصوبه ای اعتبار لازم را دراختیار شهرداری قرار دهد.

وی پروژه مصلا را یكی از مهمترین پروژه های كشور عنوان كرد و اظهار داشت: تكمیل این پروژه تنها به نامه مدیریت شهری تمام نمی شود بلكه به نامه مدیریت مصلا خواهد بود و این در حالی است كه شهرداری تهران یكی از بهترین مدیران خود را برای این پروژه تعیین كرده است .

شاكری در ادامه با اشاره به بازدید اساتید دانشگاههای مختلف تهران از پروژه های شهری ادامه داد: گزارش این اساتید حاكی از رضایتمندی آنان از پروژه های شهری بود.

وی همچنین نسبت به تكمیل زیر گذر میدان آزادی تذكر داد و گفت: این زیر گذر باید هرچه زودتر تكمیل شود.



* احداث همراه سراها بدون مجوز شورای شهر تهران

محمد حقانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: شهرداری بر اساس تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت و درمان قرار است به ایجاد همراه سراها اقدام كند.

وی با بیان اینكه احداث همراه سراها بر اساس كدام مجوز قرار است احداث شود، افزود: احداث همراه سراها كار پسندیده ای است لذا همه فعالیت ها را نباید شهرداری انجام دهد .

حقانی گفت: احداث همراه سراها در برنامه پنج ساله نیست و شهرداری هزینه های احداث آن را از كجا باید تامین كند.

وی همچنین با تاكید بر اینكه شهرداری از خرید دستگاه زباله سوز چینی پرهیز كند گفت: ماشین آلات زباله سوز چینی عمر مفیدی ندارند و از فناوری پایینی در رعایت مسایل زیست محیطی برخوردار است.



* نامگذاری بوستان شهدای غواص در بلوار خلیج فارس

مجتبی شاكری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تشییع پیكر 270 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در تهران گفت: طرح دو فوریتی اعضای شورای شهر برای نامگذاری بوستان احداث شده در بلوار خلیج فارس (منطقه 18 شهرداری تهران) به نام شهدای غواص رای آورد.

تهرام/7244/1194//1348
۰ نفر