۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸
کد خبر: 81649851
T T
۰ نفر

دو زندانی جرایم غیرعمد از ندامتگاه اراك آزاد شدند

۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸
کد خبر: 81649851
دو زندانی جرایم غیرعمد از ندامتگاه اراك آزاد شدند

اراك - ایرنا - مدیر زندان مركزی شهرستان اراك از آزادی دو زندانی جرایم غیرعمد در این ندامتگاه كه به جرم بدهی مهریه تحمل حبس می كردند، خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی زندان مركزی شهرستان اراك، حسین ونكی گفت: این زندانیان با كمك یك فرد خیر و پرداخت بدهی مهریه از زندان آزاد شدند.

وی افزود: این زندانیان هر كدام به مدت یك ماه در این ندامتگاه تحمل حبس كرده بودند و دلیل زندانی شدن آن ها تاخیر در پرداخت دوره ای یك سكه از مهریه همسرشان بود.

ونكی اظهار كرد: سقف به اجرا گذاشته شدن مهریه حداكثر 110 سكه است كه بر اساس رای قاضی مرد باید بر مبنای تمكن مالی به صورت یكجا و یا هر ماه یك یا دو سكه به همسر بپردازد.

وی عنوان كرد: این زندانیان كه توان پرداخت یك سكه تمام آزادی را برای همسر نداشتند به زندان افتاده بودند كه با همراهی ستاد دیه استان آزاد شدند.

مدیر زندان مركزی شهرستان اراك خاطرنشان كرد: هر زندانی تنها یك بار از مزایای كمك ستاد دیه در جبران تاخیر سهمیه پرداخت مهریه برخوردار می شود و در صورت تكرار باید تحمل حبس كند.

بر اساس اطلاعات موجود هم اینك 230 زندانی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی 270 میلیارد ریال در ندامتگاه های استان مركزی تحمل حبس می كنند كه عمده بدهی این زندانیان در زمینه دیه، مهریه، نفقه و بدهی مالی است.

شماره حساب سیبای 0216268687001 نزد بانك ملی ایران و شماره حساب 602006 نزد بانك كشاورزی از سوی اداره كل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی به منظور مشاركت خیران در تامین مالی و آزاد كردن زندانیان غیرعمد استان مركزی گشایش یافته است.

علاوه بر زندان مركزی كه مربوط به جرایم عمومی است، اندرزگاه نسوان و اردوگاه كاردرمانی موادمخدر در اراك ، شهرستان های خمین ، محلات ، دلیجان ، ساوه و تفرش هم زندان دارند.

زندانیان زیر 18 سال استان مركزی در كانون اصلاح و تربیت اراك نگهداری می شوند.ك/1

6066/6013/