۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81652217
T T
۰ نفر

امام جمعه زنجان: فرهنگ شهادت مايه عزت و غيرت است

۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81652217
امام جمعه زنجان: فرهنگ شهادت مايه عزت و غيرت است

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: فرهنگ شهادت، مايه عزت، جهاد و غيرت ملت مسلمان و گرانقدر ايران اسلامي است.

آيت الله علي خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه افزود: بازگشت پيكر مطهر شهداي هشت سال دفاع مقدس، فضاي جامعه را به طور كامل معنوي و عطرآگين كرد.

وي وجود سه هزار شهيد جان بر كف را افتخار گرانقدر زنجاني ها دانست و يادآور شد: سرداران، سربازان و ياوران حضرت سيدالشهدا(ع) در اين برهه از تاريخ ايران اسلامي به نداي امام راحل، لبيك گفتند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تشييع پيكر پاك شهدا روح معنوي را در جامعه ايجاد كرده است و نورانيت و معنويت اين جان بر كفان آثار و بركاتي دارد.

آيت الله خاتمي در خصوص شهادت مظلومانه 175 شهيد غواص اظهار كرد: اين شهداي والا مقام دست بسته به فيض شهادت نايل آمده اند.

وي يكي از بركات انقلاب اسلامي ايران را وجود جواناني مستعد و لايق در زير سايه تعاليم، افكار و انديشه هاي امام راحل ذكر و تاكيد كرد: تشييع پيكر گرانقدر شهدا و اين هديه هاي آسماني، فرصتي براي تقويت روحيه معنوي و تبيين ارزش جهاد، ايثار و شهادت است.

آيت الله خاتمي با يادآوري ايستادگي و مقامت گروه مذاكر كنندگان و ديپلماسي ايران افزود: اين گروه بيش از پيش بايد در مقابل زياده خواهي ها دشمنان مقاومت كنند.

وي تاكيد كرد: خطوط قرمز مذاكرات همان چارچوب هايي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي براي ما تعيين كرده اند.

آيت الله خاتمي 31 خرداد 1360 سالروز شهادت دكتر چمران را يادآور شد و گفت: اسلام انسان هاي والامقام و عالمي همچون شهيد دكتر چمران را در آغوش خود پرورده است.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان گفت: اين شهيد پايه گذار اولين انجمن اسلامي دانشجويان در آمريكا و نيروهاي مردمي در دوران هشت سال دفاع مقدس در ايران اسلامي شد.

آيت الله خاتمي شهيد چمران را الگويي ارزشمند براي جامعه دانشگاهيان به خصوص اساتيد و دانشجويان دانست.

وي بر صرفه جويي در مصرف آب و حفظ محيط زيست تاكيد كرد و افزود: ايران در منطقه خشك و نيمه خشك قرار گرفته است و مساله آب امري حياتي براي آن محسوب مي شود.

آيت الله خاتمي با بيان اينكه چندين سال قبل 50 درصد زمين را جنگل ها تشكيل داده بود،گفت: آتش سوزي و بي توجهي موجب از بين رفتن منابع طبيعي و محيط زيست شده است.

7325/3001/6012
۰ نفر