۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81653242
T T
۰ نفر
ترویج سبك زندگی ایرانی اسلامی در بخش كودك نمایشگاه قرآن

تهران - ایرنا - ترویج سبك زندگی ایرانی‌ اسلامی مهم‌ترین محور برنامه‌های كمیته‌ كودك و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، امسال نیز مسوولیت این كمیته به عهده كانون پرورش فكری گذاشته شده و برنامه‌ریزی برای اجرای مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی در این نمایشگاه در چند بخش صورت گرفته است.

سه موضوع اصلی دوستی با طبیعت، مهربانی و دوستی در خانواده و راست‌گویی بیشتر در این برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گرفته و تمركز بر چند موضوع از مهارت‌های زندگی به‌ منظور ترویج سبك زندگی ایرانی‌ اسلامی از جمله تفاوت‌های فعالیت این كمیته در سال جاری نسبت به سال‌های قبل به‌ شمار می‌ رود.

همچنین برگزاری تعدادی كارگاه‌ با عنوان‌ها و فعالیت‌های متنوع و جذاب زیر نظر كارشناسان و مربیان كانون و چند تن از كارشناسان علاقه‌مند به این حوزه را می‌توان فراگیرترین فعالیت های این بخش دانست.

در این كارگاه‌ها كودكان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌ها و رشته‌های هنری و فرهنگی مانند پویانمایی، هنر خلاق، نقاشی، كلاژ، كاردستی، قصه‌گویی، عروسك‌سازی، تئاتر كاغذی، بازی و سرگرمی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی و خوشنویسی می‌توانند از راهنمایی مربیان و كارشناسان حاضر استفاده و خلق آثار هنری یا فعالیت فرهنگی دلخواه خود را تجربه كنند.

علاوه بر این به منظور تشویق كودكان و نوجوانان با استعداد و ترغیب آنان به تلاش برای بروز و شكوفایی خلاقیت‌های آنها‌، هدایا و جوایز متنوعی در نظر گرفته شده كه به تناسب حضور و فعالیت كودكان و نوجوانان، هر شب به تعدادی از كسانی كه بهتر و خلاقانه‌تر فعالیت كنند، هدایا و جوایزی اهدا خواهد شد.

همچنین مسابقات مختلفی با موضوع‌های قرآنی و دینی در شب های برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارك رمضان طراحی و اجرا می‌شود كه برندگان این مسابقه‌ها نیز جایزه می‌گیرند.

برپایی نمایشگاهی از آثار تصویرگری مفاهیم و قصه‌های دینی و قرآنی و تصویرگری‌ داستان زندگی حضرت علی (ع) یكی از فعالیت‌هایی است كه امسال در سالن ویژه‌ مخاطبان كودك و نوجوان برپا می‌شود.

همچنین اجرای نمایش‌های محیطی (موضوع محور) یكی دیگر از فعالیت‌هایی است كه امسال بر جذابیت‌های این بخش می‌افزاید.

هر شب دو روحانی هنرمند و آشنا به امور و فعالیت‌های متنوع هنری نیز در این سالن حضور دارند و به قصه‌گویی دینی و قرآنی، اجرای برنامه‌های هنری متنوع با مضمون دینی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان می‌پردازند.

دعوت از تعدادی از نویسندگان و هنرمندان شناخته شده و دارای تجربه فعالیت دینی و قرآنی و ایجاد فرصت دیدار و گفت‌وگوی رویاروی با آنان برای مخاطبان كودك و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌هایی است كه در این كمیته قرار است به اجرا درآید.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم از سوم تیرماه مصادف با هفتمین روز ماه مبارك رمضان گشایش می‌یابد و تا پایان ماه رمضان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

فراهنگ ** 1883 ** 1569