۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۲
کد خبر: 81653752
T T
۰ نفر

تبليغ 1200 روحاني در آذربايجان غربي در ماه رمضان

۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۲
کد خبر: 81653752
تبليغ 1200 روحاني در آذربايجان غربي در ماه رمضان

اروميه - ايرنا - رئيس سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان غربي گفت: 1200 روحاني در ماه مبارك رمضان در سطح اين استان به تبليغ احكام ديني مي پردازند.

حجت الاسلام سيدمحمد فخري روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد روحاني 300 نفر اعزامي از قم بوده و بقيه بومي هستند.

وي ادامه داد: اين مبلغان در طول ماه مبارك رمضان براي اقامه نماز جماعت، سخنراني در مساجد و پاسخگويي به شبهات و سوالات شرعي جوانان در مساجد شهري و روستايي حضور مي يابند.

حجت الاسلام فخري گفت: بر اساس تمهيدات انجام گرفته مبلغاني از قم در استان حضور يافته اند تا در اين ماه هرچه بهتر در تبيين احكام اسلامي به مردم استان نقش موثري ايفا كنند.

وي با اشاره به نقش مبلغان طرح هجرت در برنامه هاي ماه مبارك رمضان اظهار كرد: 34 نفر از مبلغان اعزامي از طريق سازمان تبليغات اسلامي استان و 74 نفر نيز از طرف معاونت تبليغ حوزه علميه قم در روستاها مستقر شده اند.

وي با بيان اينكه آيين هاي پرفيض شب هاي قدر در اكثر مساجد آذربايجان غربي برگزار مي شود اظهار كرد: در شب هاي قدر به خواندن دعاهايي از جمله دعاي جوش كبير، دعاي افتتاح و ابوحمزه ثمالي سفارش شده است.

حجت الاسلام فخري برگزاري 17 محفل انس با قرآن كريم در مساجد 17 شهرستان استان، جمع خواني قرآن كريم در هر روز از ماه مبارك رمضان در مصلي بزرگ امام خميني (ره) اروميه، حضور مردم حزب الله در راهپيمايي روز قدس و اقامه نماز عيد فطر در سراسر استان را از برنامه هاي ماه مبارك رمضان عنوان كرد.

8135/6008