۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81654722
T T
۰ نفر
مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسري عكس رضوي در تبريز تمديد شد

تبريز - ايرنا - معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از تمديد مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسري عكس رضوي تا پانزدهم تيرماه جاري خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اين اداره كل،'علي محرمي' گفت: با توجه به استقبال هنرمندان عكاس از اين جشنواره و ارسال آثاري فاخر و ماندگار، مهلت ارسال آثار تمديد شد.

وي افزود: جشنواره عكس رضوي از برنامه هاي جشنواره بين المللي امام رضا (ع) است كه درتبريز برگزار مي‌شود و ‌در دوره‌هاي پيشين نيز پذيراي آثار بسيار ارزشمند عكاسان از سراسر كشور بود.

محرمي اظهار كرد: پس از اتمام مهلت ارسال آثار داوري جشنواره با حضور داوران كشوري در تبريز انجام مي شود و براساس آن نفرات برتر همزمان با آئين اختتاميه جشنواره معرفي شده و آثار منتخب نيز در نمايشگاهي به نمايش گذاشته مي شود.

وي گفت: اين جشنواره همزمان با ميلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه كرامت و با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري و مذهبي و مرتبط با سيره ائمه معصومين بويژه امام رضا (ع) برگزار مي‌شود.

وي از عكاسان و علاقه‌مندان به فرهنگ رضوي دعوت كرد تا با حضور و ارايه‌ ‌آثاري گرانسنگ و در خور در تبيين ابعاد سيره و سنت رضوي اهتمام ورزند و رسالت خود را به انجام رسانند.

محرمي، موضوعات جشنواره را شامل زيارت(آداب و فرهنگ زيارت )، جلوه‌هاي حرم مطهر رضوي، اماكن متبركه و حرم امامزادگان شريف و خودنگاري با جلوه‌هاي زيارت عنوان كرد.

وي در خصوص شرايط شركت در جشنواره گفت: هر عكاس مي‌تواند حداكثر پنج قطعه به صورت تك عكس با قدرت تفكيك بالاتر از چهار مگاپيكسل تهيه و با فرمت jpeg بر روي سايت azarsh.shamstoos.ir بارگذاري كند.

محرمي همچنين از اجراي برنامه‌هاي جنبي همزمان با جشنواره خبر داد و گفت: برگزاري نشست تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي با حضور ميهمانان و اساتيد صاحب نظر، برگزاري نمايشگاه عكس سير تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)،‌ چاپ و رونمايي عكس هاي برگزيده و آثاري كه به نمايشگاه راه يافته و تجليل از اساتيد و پيشكسوتان هنر عكاسي استان از برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره است.

جشنواره سراسري عكس رضوي با همكاري شوراي فرهنگ عمومي آذربايجان شرقي،‌ معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، بنياد بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا (ع) و كانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربايجان‌شرقي برگزار مي شود.

7223/6183